onsdag den 5. februar 2014

Russisk by slår gadehunde ihjel


Nogen gange tror jeg virkelig, at der er nogen mennesker, der helt seriøst er dumme og ikke kan tænke.

Jeg har læst en artikel, hvor det handler om, at der kommer OL i den russiske by Sotji.
Og der er der en del gadehunde, men dem vil de nu slå ihjel, da det skal "være ryddet" inden OL.

Hvordan de bliver slået ihjel, vil myndighederne ikke ud med, men en kilde har sagt, at de enten bliver skudt eller forgiftet.

Jeg er sur. Fordi man kan da ikke bare slå hundene ihjel, fordi de synes, der skal se pænt ud pga. OL.
Så må de jo til og tage hånd om problemet med hjemløse hunde, som de foreslår i artiklen.

Jeg bliver så tosset, når der er nogen, der behandler dyr sådan.
Der må seriøst mangle noget mellem ørerne. Fordi der kommer OL til byen, så slår de hundene ihjel pga. det. Som om hundene intet er værd, men det er de nok heller ikke i deres øjne.
Men ja, jeg forstår simpelthen ikke sådan noget. Hvordan man kan have det syn på dyr.

I kan læse hele artiklen Her

Kram Heidi:/

6 kommentarer:

  1. Det er ikke kun der. Da Grækenland holdt melodi grand prix for nogle år tilbage, smed de gift i gaderne, for at gadehundene ikke skulle ses af andre lande på tv. De lod dog alle ligene ligge, så det kom frem nogle steder. Jeg har arbejdet for Græske Hunde engang, og sådan som de behandler dyr dernede er til at tude over.

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, jeg vidste godt, at der er rigtig mange hjemmeløse hunde i Grækenland, og med hvordan de har det med at slå dem ihjel eller behandle dem dårligt:(
      Bare det jeg har set nogen afsnit med, hvor folk er på besøg dernede på ferie, hvor der går hunde over alt, og hvor man ser, hvordan folk er ligeglad med dem, det gør mig så ked af det:(

      Slet
  2. Du får lige nogle af mine små twit-digte om Sotji hundene

    GÅ I HUNDENE I

    hvem siger 'på plads'
    hundedage i Sotji
    dræberpatruljer

    GÅ I HUNDENE II

    præsidentens dyr
    petting på russisk, hjælper
    hundefangerne

    GÅ I HUNDENE III

    hvem lukker hunden
    ud, Putin har sat den fast
    civil ulydighed

    GÅ I HUNDENE IV

    vælg hundeposer
    madrester plus, husk lorten
    Sotji ligposer

    SvarSlet
  3. Selvtak.
    Jeg kan sige at vi har boet i Grækenland flere gange i længere tid. Den ene gang lagde de gift for de vilde hunde.
    De var heller ikke så behagelige at møde, når jeg gik tur med vores islandske fårehund.
    Vores børn, var meget kede af det da vi fandt en af hundene giftdræbt. Vi tale med nogle grækere om det, de sagde at de gjorde det ind imellem når de vilde hunde begyndte at blive aggressive.
    Det hjalp på det. Men...

    SvarSlet
    Svar
    1. Ej, det lyder virkelig ikke rart, og jeg forstår godt, at jeres børn blev meget kede af det.
      Hold da op:(

      Slet