tirsdag den 25. februar 2014

Mine lidt anderledes vaner


Vi alle har dem. Vi alle kender til dem.
Vi gør dem automatisk uden at tænke over det, fordi det netop er blevet en vane.

Vi alle har nok hver dag nogen ting, vi gør, fordi de er blevet en vane.
Jeg synes, det er sjovt at høre om andres vaner, så i dette indlæg vil jeg fortælle lidt om nogen af mine vaner.

Vaner kan være sjove, anderledes og helt almindelig.



Jeg har det med at pille ved mit hår, når jeg sidder på computeren eller ser fjernsyn.
Nogen gange vågner jeg endda op, hvor jeg så ligger og piller ved mit hår.

Når jeg kommer ind af vores hoveddør, så stiller jeg altid mine sko midt i det hele.
Casper siger det altid til mig med, at jeg skal huske at stille dem op på skohylden, da man ellers skvatter over skoene. Det er blevet en vane bare at stille dem der midt i døråbningen frem for en vane at stille dem på plads.

Hvis jeg ser fjernsyn, og jeg har min mobil ved siden af mig, så kigger jeg på den konstant.
Derfor har jeg ofte ikke min mobil liggende ved mig, når jeg ser fjernsyn, da den distraherer mig.

Jeg ligger altid min mobil med skærmen ned af mod bordpladen, sofaen og de andre steder, jeg lægger den.
Selv når jeg er ved min oldemor, og hvis jeg taler i hendes fastnet telefon ( som er trådløs) så vender jeg den med skærmen ned ad.

Når jeg fortæller noget, så siger jeg meget ( ja aner ikke lige hvordan jeg skal forklare det, men jeg udtaler det igor.) Altså ikke også, som man staver det. Men jeg ligger ikke selv mærke til det, men Casper siger, at jeg siger det meget.
Fx. hvis jeg siger " Da jeg lagde mig ind for at sove i dag, igor. Bare et fx. En aften gjorde Casper mig opmærksom på hvor ofte, jeg faktisk sagde det, og jeg havde slet ikke lagt mærke til det.

Her er nogen af de vaner, jeg har.

Hvilke vaner har I(:?
Det kunne være sjovt, hvis I har lyst til at dele nogen af jeres vaner med os andre(:

Kram Heidi(:

2 kommentarer:

  1. Jeg siger utrolig meget igå :) Jeg har fået det af vide at Københavner flere gange, fordi det er så meget. :D

    SvarSlet
    Svar
    1. Så er det ikke kun mig, der har den vane(:

      Slet