torsdag den 6. februar 2014

Mit lave selvværd


Jeg har egentlig ret lav selvværd, også selvtillid for den sags skyld.
Men selvtilliden skal det ikke handle om i dette indlæg men om mit selvværd.

Selvværd er det, når man føler sig god til noget, dygtig til noget, at man hviler i sig selv.
Selvtillid er det ydre. Om man selv synes, man er pæn, lækker, mindre køn osv.

Der er få ting, jeg føler, jeg er "god" til.
Det er, at jeg elsker dyr så højt. Den kærlighed jeg har til dyr.
Det synes jeg er en rigtig stor egenskab at have.
Så er der min blog.
Min blog betyder rigtig rigtig meget for mig.
Og så er det at studerer. Jeg kan godt lide, når jeg får ros af læren, da jeg godt kan lide at få at vide,
at jeg egentlig godt kan finde ud af, hvad jeg laver.

Men så kommer usikkerheden frem nogen gange omkring de ting.
Er jeg nu en god nok mor til mine babyer? Det ved jeg, jeg er, og jeg ved, mine dyr
ikke kan få et bedre hjem end ved mig.
Og med min blog, der bliver jeg også i tvivl.
Når der i en periode er mindre, der kigger forbi bloggen, så bliver jeg ret trist.
Fordi har det nu noget med mig og min blog at gøre?
Er det derfor og sådan tanker gøre i hoved.
Og omkring skolen. Er jeg nu egentlig klog? Jeg tvivler ofte på mig selv.
Med min første religion aflevering, der fik jeg meget ros, og jeg havde virkelig på fornemmelsen, at det jeg havde lavet var helt forkert.
Også i mundtlig engelsk der var jeg meget usikker, men der var det meste af det rigtigt.
Det var jeg også overrasket over.

Jeg har nok ikke for høje tanker om mig selv.
Jeg vil gerne være god nok.

Når folk roser mig fx. med at det jeg har bagt smager godt, eller at de billeder jeg tager, de er rigtig gode. Så bliver jeg rigtig glad indeni, fordi så tænker jeg " Så kan jeg da finde ud af det."

Jeg synes selv, jeg er god til dyr, at jeg har en skøn blog, og at den har vokset ufattelig meget på det sidste, og at jeg er klog. Men jeg vil jo også gerne have, at andre synes det.
At andre synes, at jeg er klog osv.

Hmm, det er noget, jeg har tænkt meget på på det sidste.
Det gør mig egentlig lidt ked af at tænke på det, da det jo egentlig er et problem:/

Men jeg havde bare brug for at få det ud og at få det ned på skrift.

Kram Heidi:/

2 kommentarer:

  1. Det siges at mennesker med en høj intelligens ofte er dem med det lavest selvværd og selvtillid.

    - Du har ingen grund til at tvivl på dig selv :)
    Du er en smuk pige med hjeretet på det helt rigtige sted, der er ingen tvivl om at du er mere end bare god nok!

    //Janelindenberg.blogspot.

    SvarSlet
    Svar
    1. Det vidste jeg slet ikke(:
      Årh 1000 tak.
      Din besked varmede virkeligt(:

      Slet