tirsdag den 25. februar 2014

Lækker smoothie


Jeg elsker smoothies.
Jeg lavede i dag smoothies til mig selv.

Jeg havde glemt at købe bananer, da jeg troede, vi havde det herhjemme, men jeg havde glemt, at dem havde jeg brugt. Jeg bruger altid bananer i mine smoothies, da det giver en form for sødme.



På det første billede ligner det, der er en stor hvid plet på glasset. Det er blizten fra mit kamera.

Men i denne smoothie har jeg brugt
jordbær
brombær
mælk.

Jeg måler ikke af, hvor mange bær, jeg bruger og sådan. Jeg har en fornemmelse med, hvor meget der skal i af hver, så jeg får den rigtige mængde smoothies, som jeg kan drikke.

Jeg putter mælk i, så mælken dækker alt frugten. Og så lader jeg den bare blende det hele godt sammen.
Jo mere jeg blender det, jo mere luftig bliver min smoothie.
Jeg laver altid, så der er til 2 glas(:

Jeg kunne tydeligt smage, at der ikke var banan i.
Jeg manglede den sødme, som banan giver.

Nogen gange skifter jeg brombær ud med blåbær.
Men udover det så laver jeg kun disse smoothies.
Jeg har før prøvet mig med sådan nogen "blandinger" som er doseret til smoothies.
Men dem har jeg ikke rigtig brudt mig om sådan smagsmæssigt.

Har I en ynglings smoothie?
Hvilket frugt er der i den(:?

Kram Heidi(:

4 kommentarer:

  1. Det lyder lækkert, jeg elsker smoothie men det er faktisk ved at være længe siden at jeg har lavet det, men nu har jeg fået vildt lyst til smoothie :) Mums!

    Rikke // http://chasing-fairytales.blogspot.dk

    SvarSlet
    Svar
    1. Det var også rigtig lang tid siden, jeg sidst havde lavet det.
      Var bare øv, at jeg havde glemt det med, vi ikke havde bananer:/

      Slet