mandag den 17. februar 2014

En tvangshandling mindre


Jeg er glad lige nu(:
Jeg er nemlig kommet af med en af mine tvangshandling helt(:

Jeg har for nogen måneder siden snakket med min psykiater om, at jeg skulle nedsætte nogen af mine tvangstanker, så jeg gjorde dem mindre end normalt.

En af dem var at jeg smurte mig med creme efter, jeg havde været i bad mange gange.
Så aftalte vi et tal, jeg måtte gøre det, og det holdte jeg, og til sidst satte vi det ned til 1 gang.
Det var mig, der foreslog det med, at det var cremen, jeg ville prøve at ændre på.

Jeg fik hver gang Casper til at sætte cremen væk, så jeg ikke kunne nå den, så jeg ikke gjorde det flere gange. Til at starte med var han altid ude på badeværelset, mens jeg smurte mig ind i creme, så jeg kunne tælle højt. Så pludselig kunne jeg, at han bare stod ude foran døren, og til sidst at han kunne gå rundt i køkkenet.
De sidste par uger har cremen stået fremme på badeværelset. 
I dag var han ude at handle, mens jeg var i bad, og jeg klarede at smøre mig ind i creme kun 1 gang. Uden Casper var der.
Og den står stadigvæk fremme på badeværelset, og jeg tænker ikke længere over, at den står der.

Jeg er så glad for, at jeg nu har fået et normalt forhold til det med cremen(:
Det er virkelig stort for mig, at jeg ikke har den tvangshandling mere(:

Kram Heidi(:

2 kommentarer:

  1. Godaften Heidi!

    Stort tillykke med at du har vundet over en af dine tvangshandlinger:-)
    Det er flot arbejde fra din side.

    Hilsner og tanker og sov sødt.
    Tina
    http://www.mariahoffbeck.blogspot.com

    SvarSlet
    Svar
    1. 1000 tak, søde Tina(:
      Du må have en god tirsdag(:

      Slet