søndag den 9. februar 2014

En søndagstur i Naturama


I dag har jeg og Casper været i Naturama.
Det er et museum/udstilling, hvor man kan se udstoppede dyr, få mere viden om dyr og sådan.
Der er 3 etager med udstillinger.
Den neden under er havdyr som hvaler, delfiner, sæler osv.



Et skelet fra en hval. Der kan man se, at dens forlemmer ( det der minder om hænder) ligner meget vores hænder sådan skelet mæssigt.

Den udstilling på den midderste etage var omkring dyr som rensdyr, hjorte, hare, snehare, bævere osv.
Men der er en særudstilling i år, hvor det er en udstilling med edderkopper.
Altså levende edderkopper.
Der har de verdens tungeste edderkop.
Så så vi, at en af edderkopperne fik mad. Et lille insekt. Hvor en mand stod og fortalte om det.
Insektet led ikke, da den døde på stedet. Heldigvis.
Jeg er ikke særlig glad for edderkopper, så selvom de var inde bag noget glas, så fik jeg helt kuldegysninger. Men der fik man en masse at vide.

Så var der den øverste etage, hvor det var om fugle.
Det synes jeg så var lidt mindre spændende.
Men de andre etager synes jeg var rigtig spændende at se.


Casper der står på den øverste etage. Man kan lige se et skelet nedenunder. Det er fra den nederste etage.


Mig oppe på den øverste etage. Der står jeg og kigger ned på den mellemste etage, og helt nederst i bunden af billede kan man lige se lidt af den nederste etage. 

Ikke alle dyrene var udstoppede dyr. Nogen af dem var lavet af ja keramik, ler eller hvad, de nu var lavet af. 
Men der var nogen små skilte ved dyrene, så man fik lidt facts at vide om dyret.
Det synes jeg var spændende.

Jeg har haft en rigtig hyggelig eftermiddag med Casper(:

Kram Heidi(:

2 kommentarer: