mandag den 17. marts 2014

Boganmeldelse: Danske rekorder og mærkværdigheder- Fra kannibaler til dynamitdanskere


Jeg er her til aftes blevet færdig med at læse en bog.
Det er en lidt anderledes bog, da der ikke decideret er en handling i bogen.

Det er bogen "Danske rekorder og mærkværdigheder- Fra kannibaler til dynamitdanskere" af Alf Mørkeberg.

Der findes en 1'er og en 2'er.
Jeg har både 1'eren og 2'eren.

Det er en bog med facts omkring personer, steder, osv fra Danmark af.



Disse facts står omme bag på bogen.

Vidste De f.eks. at:

Danmarks største familie talte - 167 personer?
Danmarks største slægt talte ca. 25.000 personer?
Danmarks mindste kvinde (ikke dværg) er 129 cm "høj"?
Danmark har haft kannibaler?
Et dansk par har fået trillinger? Tre gange i træk!
Danmark er blevet pantsat for sølle 200.000 mark? I det Herrens år 1332, vel at mærke.
USAs første præsident George Washington stammede fra Jylland?
Danmarks første falskmønter var . Knud den Hellige!?

Det beskriver bogen sådan ret godt.
Tingene er uddybet i bogen.
Nogen af tingene må jeg ærligt indrømme, har jeg lidt svært ved at tro på.
Nogen af tingene som fx. at George Washington stammede fra Jylland, er noget langt langt langt tilbage i hans familie. Men lige der bag på bogen, får de det til at lyde, som om det er selve George Washington, der har boet i Jylland.
Nogen af tingene kan godt virke lidt overdrevet.

Den er til tider skrevet på et lidt "ældre" dansk sprog.
Men den er også fra 1986.

Men alt i alt synes jeg, at det er en okay god bog, som er lidt underholdende at læse.
Jeg kan generelt godt lide at læse facts om ting, dyr, personer osv.

Den er ikke så dårlig, at jeg ikke vil læse 2'eren.
Nogen af tingene var nu sjove at læse.

Jeg vil give den 2,5-3 stjerner ud af 5.
Det er, fordi de ting jeg har nævnt ovenfor.
 
Har nogen af jer læst denne bog(:?

Kram Heidi(:

Ingen kommentarer:

Send en kommentar