tirsdag den 22. april 2014

Fox blev angrebet


Jeg er rystet, bange og samtidig lettet over, at der ikke skete min dejlige Fox noget.

Der er en, der bor her i området, som har en schæfer, som han har svært ved at styre, fordi hunden er så stærk i forhold til ham.

For et godt stykke tid siden begyndte den at gø meget af Fox, og der begyndte jeg at blive lidt bange for den. Ikke for om den ville kunne finde på at gøre mig noget, men om den kunne finde på at gøre Fox noget. Det var jeg bange for, fordi manden ikke rigtig kan holde den tilbage, fordi han er en ældre mand.

I dag mødte vi dem på det grønne område, hvor jeg fik Fox kaldt til mig.
Senere igen går jeg imellem nogen bygninger, hvor der er et grønt areal, men der stod manden og hans schæfer, men det kunne jeg ikke se, fordi de stod på den anden side af bygningen.

Jeg gik og talte i telefon med min oldemor, og så ser jeg schæferen, og ejeren havde åbenbart ikke rigtig holdt fast i hundens snor, så den løber over til Fox, men jeg har Fox i stram line, så jeg får Fox væk fra den ved at trække ham i snoren, og jeg står der og vifter med min mobil i luften, hvor min oldemor taler videre.

Hunden kommer så rigtig hen til Fox, og så begynder Fox at pive.
Ejeren er kommet derhen, og han hiver også i Fox' snor, og så får han hevet op i Fox, og siger flere gange, " tage ham op."
Jeg får taget Fox op mens jeg holder ham væk fra schæferen ved at holde ham ind til mig men samtidig holde ham lidt op i luften, så hunden ikke kan nå ham.
Ejeren får fat i sin hund. Jeg går væk med Fox, og jeg får samtidig afsluttet med min oldemor.
Jeg tjekker, om Fox er kommet noget til, men det er han heldigvis ikke.
Jeg tror ikke, at hunden bed ham. Jeg tror, det var pga. chokket, at Fox pev.
Jeg tænker, at det umuligt kan være, fordi den ville lege, fordi det så så voldsomt ud, og det lignede, den gik til angreb på Fox.
Men også når ejeren siger, at jeg skal tage Fox op, og han prøvede at få sin hund væk, så er det nok ikke pga. den ville lege.

Noget jeg ikke bryder mig om er, at han stod og slog sin hund bagefter. Det brød jeg mig ikke om at se.
Jeg overvejede også at sige noget til ham, men jeg var så forvirret, bange og ked af det, og jeg tænkte kun på at få Fox hen til en bænk, så jeg kunne tjekke, om der var sket ham noget.

Jeg må ærligt indrømme, at jeg er bange næste gang, jeg ser den hund, og jeg går med Fox.

Jeg tør slet ikke tænke på, hvad der kunne være sket med Fox, hvis den havde haft bidt ham:(

Jeg sidder og stadigvæk er helt ved at græde, fordi jeg er rystet.
Heldigvis har Fox det godt, og han virker ikke til at være påvirket efter det.

Årh, min lille Fox, hvor er jeg glad for, at han har det godt<3

Kram Heidi:(


11 kommentarer:

  1. Ej, hvor uhyggeligt :(
    Jeg er glad for at Fox har det godt alligevel. Vær ekstra sød mod ham idag <3

    Kys ham fra mig :D

    SvarSlet
    Svar
    1. 1000 tak(:
      Ja, det var virkelig uhyggeligt.
      Han fik også en masse godbidder, da vi kom hjem.
      Det skal jeg nok gøre(:

      Slet
  2. Selvom jeg ikke har hund længere, kan jeg føle mig utryg, når jeg ser nogen, der ikke har styr på deres hund. Godt, der ikke skete noget.

    SvarSlet
    Svar
    1. Det forstår jeg godt, at du gør.
      Ja, det er virkelig godt, at der ikke skete min lille Fox noget.

      Slet
  3. Meld ham til NJD når du nu har set ham slå hunden. De har afdelinger i hele landet nu, og de fungerer langt bedre end DB.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak for tippet med NJD(:
      Dem kendte jeg faktisk slet ikke til.
      Men jeg vil tage kontakt til dem omkring det(:

      Slet
  4. Lyder forfærdeligt, jeg er selv bange for at lufte mine 2 kaniner, pågrund af løse hunde og sprøjter ligger rundt omkring, for klamt.....

    Men nu ikke være for trist...;)

    For du har vundet min Chanel giveaway!!!!!!!! <3

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, det var virkelig også forfærdeligt:(
      Det forstår jeg godt, at du er.
      Det lyder heller ikke spor rart:(
      Ej, sikke en skøn nyhed at få(:
      1000 tak(:

      Slet
  5. Sikke dog en grim oplevelse du har haft i dag!! ;( man bør simpelthen bare have styr på sin hund og det med at slå den, bliver hunden da kun mere skør af! De burde virkelig aldrig kunne få hund igen!! Er selv blevet angrebet og bidt af flere hunde. To schæfere og en gravhund. Fordi ejerne ikke havde styr på dem. Så er stadig meget bange for at gå tur, når jeg møder løse hunde der ser farlige ud. Hunden ved jo ikke, "at den ikke bider"

    SvarSlet
    Svar
    1. Godt der ikke skete dig og Fox noget!!

      Slet
    2. Ja, det var virkelig en grim oplevelse.
      Ja, hunden får det ikke bedre af at blive slået:(
      Sikke en grim oplevelse du har været ude for med de hunde.
      Jeg forstår godt, at du stadig ikke er tryg ved at gå tur, når folk har løse hunde:(
      Er så lettet over, at der ikke skete min lille Fox noget(:

      Slet