lørdag den 26. april 2014

Flere små tvangshandlinger


For tiden går det ikke så godt med nogen af mine tvangstanker og tvangshandlinger.
Jeg er begyndt at få flere "små" tvangshandlinger.
Med "små" der mener jeg, at det fx er, at jeg skal åbne en bestemt internet browser først, at jeg nogen gange skal slette ting, jeg har skrevet fx i en status på face, fordi hvis jeg ikke havde gjort det "ordentligt"
Det er også, at når jeg sidder og læser lektier, så hvis jeg sidder og klør mig i det ene øje, mens jeg læser, så skal jeg læse det stykke forfra, som jeg læste, mens jeg kløede mig i øjet.
Mange af de "små" tvangshandlinger, det har ofte noget med computeren at gøre.
De er egentlig ikke små længere, fordi de begynder at fylde mere og mere.
Jeg prøver at sige til mig selv, at jeg ikke skal slette den status, men at jeg bare skal lade de være.
Jeg får så overbevist mig selv om, at jeg skal lade den status stå på face.
Men så begynder tankerne oppe i hoved. For til sidst at få fred, så sletter jeg den status, og så kan jeg begynde at skrive den forfra. Som regel er det kun, når det har noget med et link, jeg skal indsætte fx. til en hjemmeside.

Jeg får fred i hoved, men det er jo kun en kortvarig løsning, fordi jeg får fred her og nu.
Men næste gang det sker, så har jeg endnu svære ved at lade den status stå.
Jeg prøver at sige til mig selv, at jeg ikke skal lave den tvangshandling fx. at slette en facebook status, fordi hvis jeg kan klare ikke at slette den, så får jeg mere fred på længere sigt.
På længere sigt når jeg har kæmpet imod stemmerne, så kan jeg sidde på facebook uden at lave tvangshandlinger.

Det er hårdt for tiden med alle de ekstra tvangstanker og tvangshandlinger.
Det var rart at få skrevet det ned. Det får jeg det ofte bedre af, når jeg har skrevet et indlæg omkring, hvad jeg føler, eller om hvordan jeg har det.
Disse indlæg er hårde følelsesmæssigt for mig at skrive.
Men jeg tror også, det er godt for mig at få tankerne skrevet ned.
At få sat ord på hvad det er, jeg føler.

Nu vil jeg prøve at lægge disse dårlige tanker og følelser væk og nyde, at Casper har fri, at jeg har den dejligste kæreste og de 3 dejligste babyer, og at vejret er godt(:

Kram Heidi(:

Ingen kommentarer:

Send en kommentar