onsdag den 2. april 2014

Det sagde lægen


Som jeg nævnte tidligere skulle jeg til lægen omkring smerter i mine knæ og mine ankler.
Jeg kom heldigvis ikke ind til ham, jeg nogen gange plejer at komme ind til.
Der plejer jeg at være ude på 2 minutter.

Men denne gang var det en anden læge, som gav sig god tid, lavede øvelser med mine knæ og ankler.
Det med knæene, der kan jeg ikke huske, hvad han kaldte det, men det var, fordi brusken inde bag knæskallen var blød, og som var under opbygning.
Det sås meget ofte. Kunne være helt ned fra 15 års alderen og til 28-30 års alderen, men så skulle det gerne forsvinde.
Jeg fik nogen øvelser, som jeg kan prøve at lave.
Da han bøjede mit ene knæ, der sagde det knæk nogen gange, og det kunne det godt ved det, jeg fejler.

Det med anklerne, der havde jeg en overbelastet sene på den ene ankel/fod hvor der vist var lidt væske ved.
Hvorfor jeg havde en overbelastet sene, det vidste han ikke.
Men det gjorde i hvert fald ondt, da han trykkede på den.
Men det med knæene gjorde det ikke bedre med anklerne, da jeg har svært ved at slappe af i knæene, og så spænder jeg, og det kan strække sig ned til anklerne.
Det med anklerne ville gå væk, når mine knæ blev bedre, og der sagde han 2-3 uger.
Jeg har mest ondt i den ene ankel men også lidt i den anden, men det er, fordi den bliver overbelastet, fordi jeg har ondt i den anden ankel.
Han kunne give mig smertestillende, men de smertestillende han kunne give mig, dem kunne jeg ikke tåle.

Han var rigtig flink, og han gav sig god tid med at forklare, finde øvelser til mig, lyttede til mig osv.
Det var rart, at man ikke følte, at man skulle nå at få fortalt det hele på få minutter, før man igen var ude af døren.

Nu ved jeg, hvad det er, og det er godt(:

Kram Heidi(:

4 kommentarer:

  1. Det er altid super fedt med en læge, som tager sig god tid - og når man endelig finder ud af, hvad der er i vejen! Jeg var også til lægen i går, hvor jeg fik god tid til at snakke, og så endte det med en ansøgning til et hospital til en operation mod sved, som jeg har villet have i ret lang tid, så jeg var virkelig glad, da jeg var færdig hos ham! Jeg håber øvelserne kommer til at hjælpe på dit knæ! (:

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, det er nemlig rigtig skønt, når en læge tager sig god tid, hvor man ikke føler, at man skal skynde sig at få tingene sagt.
      Hvor er det godt at høre, at dit lægebesøg endte med en ansøgning mod den operation(:

      Slet
  2. Jeg har samme problem. Hvis det er achillessenen (den store bag på anklen) skal det gås væk, jeg var ved at falde ned af stolen da min fys sagde det, men det virker altså

    SvarSlet
    Svar
    1. Nej, det er det ikke.
      Det er en lille en foran.
      Men jeg kan da lige forstille mig, hvor ondt det må gøre med den store omme bagpå anklen.
      Og så når det bare skal gås væk.
      Men er glad for at høre, at det virker(:

      Slet