søndag den 3. marts 2013

Nu en stor dreng


Idag har vores dejlige hund, Fox fødselsdag.
Han bliver 2 år. Tænk han allerede er 2 år.
Hvor går tiden bare hurtigt.

Men dagen startede ikke godt.
Meningen var jeg skulle stå op, når Casper stod op ( Han skulle på arbejde) så vi sammen kunne give ham hans fødsesldagsgaver. Så uret var sat til  04.45
men jeg vågnede kl 04. da Fox sagde en underlig lyd. Når han nogle gange bliver ivrig kan han sige en underlig lyd, men det går over i løbet af 5 sek, men det var ikke sådan en lyd.
Jeg prøver at få ham til at drikke, men det gider han ikke rigtig.

Han siger den lyd oftere og oftere, og jeg vækker Casper, og jeg er ret bange.
Men så begynder det at aftage lige så stille, men han sagde den stadigvæk en gang imellem.
Hvad det var, ved vi ikke, men det er heldigvis gået over.
Men jeg var bange. Jeg var bange for at miste min lille dreng.

 
En glad fødsesldags dreng(: ( Billede er ikke fra idag af.)
 
Der blev sunget fødseslsdags sang for Fox. Og han fik en masse gaver.
Han blev så glad, og kattene var også glad for Fox' gaver, da de godt måtte smage(:
Når en af dyrene har fødsesldag, får de andre dyr også af godbidderne og sådan.
 
Jeg og Fox har lige været ude og gå en lang tur i det gode vejr, og vi nød det begge to.
 
Hvor jeg dog elsker min lille dreng, som nu er blevet min store dreng<3
 
Kram en glad og stolt mor<3

5 kommentarer:

  1. Hej Heidi

    Først og fremmest tillykke med Fox. :) Håber, han trods prøvelser havde en god dag. Jeg kan ikke lade være med at tænke på, om han har det, der kaldes 'reversed sneeze'. Altså en slags 'omadvendt nys'. Det er meget normalt hos flere hunderacer og ganske ufarligt, men der lyder voldsomt, så man tit bliver forskrækket. Både Phoeba og vores gamle cairn, Bitten, led af dette og Phoebas er blevet værre med årene. Engang fik hun et anfald, mens vi var til dyrlæge og fik hende vaccineret, og han bekræftede, det var ufarligt og satte navn på, hvad det var.

    Har fundet dette link på Youtuba af en hund med dette nys, så kan du se og høre, om det minder om. :)

    http://www.youtube.com/watch?v=CXDledRQ7y4

    Det er forresten det mest bedårende billede! :)

    http://line-walking-on-a-thin-line.blogspot.dk/

    SvarSlet
  2. Hov, 'YoutubA'? Fnis ... jeg er trænger vist til søvn! c",)

    SvarSlet
    Svar
    1. 1000 tak(:

      Hvor er det godt at høre, at en dyrlæge har bekræftet, at det ikke er farligt.
      Men jeg var engang bekymret for ham, fordi jeg ikke anede, hvad det var, og der læste jeg nemlig om det, og hørte en video med en hund, og det lød ligesom Fox, så jeg tror ihvertfald, det er det.
      Men heldigvis går det ofte over, men det her i morges var bare noget helt andet, og der var jeg virkelig bange og bekymret:/
      Men han har det heldigvis godt nu, og han har haft en god fødsesldag(:

      Slet
  3. Ja, når noget er anderledes end sædvanlig, får man bare lyst til at svinge dem op under armen og drøne af sted til dyrlægen. Jeg tror nogle gange, dyrlægen tænker jeg er en lille smule hypokonder. c",) Men hellere komme engang for meget end en gang for lidt!

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, jeg har det virkelig også sådan.
      Jeg har mest lyst til at drøne afsted med det samme, men Casper er heldigvis lidt mere "tålmodig" og det er egentlig godt, fordi vi har oplevet et par gange, en af vores dyr har haft ondt eller sådan, og når vi er kommet derhen, var det holdt op.

      Slet