lørdag den 23. marts 2013

Jeg er faktisk bange


Som mange af jer ved, elsker jeg dyr.
Jeg er typen, der selv synes, det er faschinerene at se på min oldemors fisk, og der kan synes en krage er smuk.

Men der er faktisk dyr, jeg er bange for.

Jeg er bange for slanger. Mest de små. hvis jeg ser en film, og der er små slanger i, får jeg helt kuldegysninger. Jeg er bange for at møde en snog eller en hugorm i virkeligheden.
Jeg synes, slangers ansigt ser så uhyggelig ude.


Jeg er bange for havdyr. Altså krabber og fisk. Når jeg bader ved stranden, går jeg altid forsigtigt rundt i vandet for at se, om der er krabber. Jeg har engang fået en krabbe i mit hår, hvor den sad fast. Det glemmer jeg aldrig:/ Jeg har heller aldrig turde holde en stor krabbe.
Med fisk. Fx. der er jeg bange for at ryge i havet, hvis man er på en båd eller noget, fordi hvad nu hvis der kom en krabbe eller en fisk forbi mig. Tanken om at være i vandet, og en fisk lå der ved siden af en. Jeg ville virkelig gå i panik. Kan godt være, den vil være mere bange for mig, men helt ærligt, tror jeg, jeg vil være allermest bange.

Edderkopper er jeg også bange for. Her får jeg også kuldegysninger, når jeg ser edderkopper i fjernsynet. Om sommeren og hvis der er stankelben eller edderkopper i soveværelset, pga. døren har stået åben udtil, så skal de væk, inden jeg går i seng. Jeg skal ikke risikere at vågne op med en tæt på, eller hvad hvis jeg spiser en. Man hører tit, man spiser et bestemt antal edderkopper om året.

Men hvis jeg fik chancen for at holde en stor edderkop ( Altså I ved, sådan en stor en, ikke sådan en, der er i hjemmet.), hvor en mand stod ved siden af og havde styr på den, ville jeg ikke sige nej. Og det samme med de små slanger.

Men hvis jeg møder sådan nogle frit, ja så er jeg bange.

Så der er dyr, jeg er bange for.

Er der nogen dyr, I er bange for(:?

Kram Heidi(:

Ingen kommentarer:

Send en kommentar