onsdag den 20. marts 2013

Hvor gamle var I?


Jeg var faktisk lidt "sent ude" med at gå med makeup. Ihvertfald i forhold til min søster og vores veninder.
Makeup interesserede mig ikke. Jeg kunne godt lide at blive sminket af veninderne.
Men jeg sminkede ikke mig selv til hverdag.

Jeg begyndte at gå med makeup, da jeg var 15 år. Min søster begyndte, da hun var 14 år.

Jeg brugte en del fra mærket Gosh. Bla. deres øjenskygger.
Jeg gik med øjenskygge hver dag, samt mascara. Jeg kan ikke huske, om jeg også brugte eyeliner hver dag.
Men jeg brød mig ikke om at putte eyeliner på.
Det var noget, jeg skulle vende mig til, kan jeg huske.

 
Et billede fra, da jeg var 16-17 år.

På billede har jeg også en flydende eyeliner på øjelågene. Det kunne jeg aldrig finde ud af at lægge på selv. Så det gjorde min søster ofte hver morgen, inden jeg skulle i skole.

Jeg blev bedre og bedre til at lægge eyeliner på, som tiden gik.

Idag bruger jeg fast en mascara og en eyeliner. Så nogen gange bruger jeg lipgloss, øjenskygge og en pudder. Det er meget forskelligt, om jeg bruger det eller ej.

Jeg synes, det er sjovt at tænke på, hvordan det hele startede, og hvornår jeg begyndte at gå med makeup.

Hvornår begyndte I at gå med makeup?

Kram Heidi(:

12 kommentarer:

  1. Hehe, jeg tror faktisk at jeg var 13, da jeg startede med at gå med make-up. :)

    SvarSlet
  2. Heh, okay det kan jeg slet ikke huske(:

    SvarSlet
  3. bum bum.. jeg havde en periode som 15 årig hvor jeg gik med mørk make up.. det varede et par måneder, så stoppede jeg igen. nu bruger jeg make up en gang imellem, og hvis jeg skal noget :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Der er også nogle dage, hvor jeg er herhjemme, jeg ikke bruger makeup. Men ellers når jeg skal ud, så bruger jeg det. Så er det bare forskelligt hvor meget/hvor lidt jeg bruger(:

      Slet
  4. Jeg startede da jeg var tolv år gammel, med at bruge foundation, pudder, mascara, dækstift (på læberne), øjenskygge og alt det andet - udelukkende fordi jeg var imod min fars holdníng om makeup. Jeg bruger idag kun en mousse hvis jeg har bumser (altså kun PÅ bumserne), lidt mascara og læbestift i ny og næ:)

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg kan faktisk godt huske, da jeg var i teenagerne ( tidlig teenager) at man brugte dækstift til læberne. Jeg nåede aldrig selv at bruge det. Fordi fandt først sent ud af, det var en dækstift og ikke en lipgloss/læbestift.

      Slet
  5. Jeg var endnu senere ude, 16. Og i et års tid var det kun mascara. Hvis jeg skulle på photoshoot og en makeup-artist kørte den helt store farvepalette rundt i krydderen på mig, følte jeg mig sært fremmedgjort. Men det gjorde også, jeg ikke følte mig som 'mig' og bedre kunne spille den tiltænkte rolle. Jeg følte mig ikke sårbar på samme måde. Da jeg var 19 begyndte jeg at bruge det hele - foundation, pudder, eyeliner, mascara, øjenskygge. Undtaget var læbestift, som jeg stadig ikke er god til (bruger lipgloss) og rouge - føler mig som én, der enten ligner en kinesisk dukke eller som om jeg har kindben af samme længde som Helsingørmotorvejen. Jeg tror kun, jeg har båret makeup (mascara) i folkeskolen to gange. Først i gymnasiet (fyldte 16 nogle måneder efter start i 1. g.) begyndte jeg at bruge makeup. I dag bruger jeg altid makeup, når jeg skal nogen steder. Minimum er foundation, pudder, mascara og diskret øjenskygge samt gel til øjenbrynene. Hvis jeg af vanvare forvilder mig udenfor matriklen med mindre end det, er det enten fordi jeg har gennembrudssmerter og skal til læge og bare er ligeglad eller fordi jeg kun skal besøge mine forældre og er for træt til andet end mascara. Herhjemme går jeg stort set aldrig med makeup - højst med mascara.

    - Line
    http://line-walking-on-a-thin-line.blogspot.dk/

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, kan godt forstille mig, det ville være lettere at spille en rolle, når man ikke følte, man ikke var "sig selv."
      Jeg bruger aldrig læbestift. Jeg tror bare ikke, det lige er mig med læbestift.

      Det er faktisk forskelligt, om jeg bruger makeup herhjemme. Det kommer lige an på, hvordan jeg har det og sådan(:

      Slet
  6. Hej Heidi!
    Jeg var næsten 18, før jeg begynde at gå med lidt make-up (Concealer og mascare, og kun hvis jeg skulle noget)
    først da jeg blev 19-20år begynde jeg at gå mere op i det. Jeg købte min første foundetion for 2 uger siden da jeg var i London ;)

    Krammer!

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg har faktisk også kun prøvet en foundetion 1 gang. Og jeg begyndte også at bruge pudder rent sent. Da jeg var de 17 år, havde jeg en, men den gjorde, at man nogen gange kom til at se lidt orange ud, hvis der kom for meget på. Og derfra gik der mange år, før jeg begyndte at bruge en pudder.

      Slet
  7. jeg startede da jeg var 12 år tror (cirka), jeg startede hovedsageligt fordi jeg led af akne, og jeg synes simpelthen det var så pinligt fordi ingen andre havde en bums, og jeg nærmest blev stemplet freak. Derfor begyndte jeg at dække det med concealer, foundation, pudder etc.. Nu er jeg 18, og min hud har ikke fejlet noget i mange år, så nu bruger jeg kun bb-cream på huden, og så eyeliner og mascara på øjnene :) Når jeg skal noget specielt er jeg dog ikke bange for at putte mere på!

    Kig forbi min blog hvis du keder dig :D http://by-nanna.blogspot.dk/

    Knus Nanna

    SvarSlet
    Svar
    1. Det lyder ikke rart:(
      Men er godt, makeup kunne dække det.
      Men hvor er det dejligt, din hud ikke har fejlet noget i lang tid(:

      Jeg kigger straks forbi din blog(:

      Slet