søndag den 24. marts 2013

Er der en betydning bag jeres?


Jeg synes, det ser godt ud med en masse tatoveringer.
Jeg kan bedst lide dem kun sort/grå. Dem med farve har egentlig aldrig sagt mig så meget.
Men alligevel synes jeg, det ser fedt ud, når nogen har en masse tattoos, om det er med eller uden farve.

Jeg har selv 2, som jeg er rigtig glad for. Jeg vil meget gerne have flere(:
Men jeg er en, der plejer at tænke en del over en tattoo, før jeg får den.

De tattoos jeg har, de betyder virkelig noget for mig. Der er en mening bag dem.
Og det er det, jeg godt kan lide ved tattoos. Der er selvfølgelig nogen, der bare får tattoos hele tiden, og hvor der ikke er en rigtig mening bag. At det er noget, man bare går ind og får lavet, når man er fuld og sådan. Men jeg synes, det er faschinerende med dem, der har en tanke bag deres tattoo.

Min første er mit efternavn på mit håndled.
Den havde jeg tænkt over i et godt stykke tid.
Det er noget, jeg ikke vil fortryde, da jeg vil behandle mit mellemnavn uanset hvad.

Men min anden tattovering har endnu mere betydning for mig.
Det er en dyrepote. På håndledet. Lige før ens hånd starter.
Den har 2 betydninger. Den ene er, jeg elsker dyr generelt, og jeg er et stort dyremenneske.
Men den anden betydning er, at den står for mine dyr. Den blev lavet på Nalas fødsesldag. Så det er snart 1 år siden, jeg fik den lavet.

 
Billede blev taget få minutter efter, den var blevet lavet.


Jeg sagde, da jeg fik den første, jeg ikke ville have en tattoo igen, fordi det gjorde så ondt.
Men jeg "glemte" smerten, og tænkte anden gang " så slemt kan det ikke være."
Men det kan jeg love jer for, det var. Det gjorde så pokkers ondt.
Men mens jeg fik den lavet, sad jeg og tænkte på vores 4 dejlige dyr. Ja, jeg skriver 4, fordi vi havde stadigvæk Freja dengang. Hun døde dagen efter. 3 dage efter min fødselsdag, 1 dag efter hendes mor Nalas fødselsdag og dagen efter, jeg fik min tattoo.
Jeg er så glad for, jeg fik den lavet den dag. Inden Freja døde.

Mine tattoos betyder så meget for mig.

Har I en tattoo, hvor der er en speciel betydning bag(:?

Kram Heidi(:

4 kommentarer:

  1. Jeg fik lavet min den første tatovering i Januar i år, og den har rigtig stor betydning for mig.

    Den er på mit håndled, hvor der står Stay Strong, hvor o'et er skiftet ud med et bånd i farven lavendel. Båndet står for kræft og epilepsi.
    Den skal minde mig om altid at forblive stærk, uanset hvor meget du skal igennem.
    Båndet står for at min mor nu for anden gang har kræft. Første gang var livmoderhals kræft og nu har hun lungekræft, som tager meget hårdt på hende, og os andre..
    Og så har min lillebror haft epilepsi i rigtig mange år, hvilket er noget af det værste jeg nogensinde har set, altså epileptiske anfald.

    Skal have lavet endnu en tatovering den 26. Marts. og igen den 10. Juni.

    Her den 26. bliver det en mælkebøtte som afblomstre. og den 10. juni er det romertal :)!

    SvarSlet
  2. Sikke en god betydning bag din tattoo(:
    Det gør mig ondt at høre det med din mor og bror:/

    Ej hvor spændende, du skal have lavet 2 mere(:

    SvarSlet
  3. Jeg har en guitar med vinger, som symboliserer det at musikken gør mig fri. Jeg havde en lang nedtur i mit liv, som musikken reddede mig op af, så det er det min guitar på højre skulderblad symboliserer og mener :).

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak fordi du deler din betydning bag din tattoo med mig(:
      Det er en god betydning bag din tattoo, og når der er det bag en tattoo, har den jo så meget betydning for en selv. Mine 2 betyder så meget for mig, og det netop pga. betydningerne bag dem.

      Slet