lørdag den 21. september 2013

En rørende serie


Jeg har nu fået set serien Holocaust, som handler om 2. verdenskrig.
Man følger nogen forskellige familier.

Der er en kristen pige, der er gift med en jødisk mand.
Hendes familie er ikke glade for det. Men det er hun ligeglad med.
Hun forstår ikke, hvordan kristne kan tænke sådan om jøder.
Man følger så den jødiske mands familie.
Og så følger man en, der arbejder indenfor SS.

 
 
Jeg synes, at man lige skal ind i det med at lære personerne at kende osv.
Men den er rigtig god.
Og utrolig rørende.
Jeg vidste godt, hvor slemt det var under 2. verdenskrig,
men her får man set nogen andre ting, synes jeg, i forhold til andre film jeg har set omkring det.
Man får virkelig et indblik i, hvordan det var dengang.
Man får indblik i, hvordan nogen af jøderne begyndte at danne grupper for at kæmpe imod, hvordan det var i koncentrationslejre, hvordan familier blev skilt ad, hvordan folk prøvede at overleve osv.
 
Jeg blev hele tiden forbavset i filmen, fordi jeg har rigtig svært ved at forstå, hvordan man kunne behandle jøderne sådan.
 
Men den kan helt sikkert anbefales.
Den kan købes i Bilka for 100kr.
Og så spiller Meryl Streep rollen så godt(:
 
Har I set den før? Og hvad synes I om den?
 
Kram Heidi(:

Ingen kommentarer:

Send en kommentar