søndag den 15. september 2013

En for alle og 2 for ko


Da jeg var lille, der var der 2 køer i Mathilde kakao reklamer.
På et tidspunkt kunne man så købe sengetøj med de 2 køer, og det købte min far til mig og min søster.

Da vi sidste gang var hjemme ved min far, der fik jeg noget af mit gamle sengetøj med hjem.
Og der var det sengetøj med de 2 køer.

Det vækker minder(:

 
På den anden side af dynebetrækket er det hvid med sorte pletter ligesom på en ko.
 
 
På den ene side af hovedpudebetrækket er der en ko, der er vågen.
Den side vendte jeg altid op ad, når jeg stod op om morgnen.
 
 
På den anden side er der en sovende ko, og den side vendte jeg altid op ad, når jeg skulle sove.
 
Jeg er nok barnlig på det punkt med, at jeg intet har imod at sove i "barnligt" sengetøj.
Jeg synes, det er hyggeligt at sove i sådan noget sengetøj, og det at jeg har haft det fra, da jeg var barn, det er sjovt(:
 
På dynebetrækket står der nogen talebobler.
Ved den ene står der
" Ih din co."
" Jamen jeg cacao ikk' gøre for det."
 
 
Et andet står der
" En for alle og 2 for ko."
 
Jeg har læst, at de 2 køer hed Ko og Co.
Men det kan jeg faktisk slet ikke huske.
Jeg kan bare huske det sengetøj(:
 
Kram Heidi(:
 
 

3 kommentarer:

  1. Jeg har aldrig set sengetøjet før, men jeg husker køerne :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg har faktisk heller ikke set andre have det sengetøj før.
      Men jeg kan tydeligt huske køerne(:

      Slet
    2. Hejsa. Jeg har et yderst slidt sæt som min søn er grædefærdig over at have hul nu. Hvis du stadig har det og det er af nogenlunde kvalitet vil jeg gerne købe det...

      Slet