mandag den 2. juni 2014

Prisoners' wives


Prisoners' wives er en serie, jeg er begyndt at se, og jeg synes, at den er utrolig god.

Jeg ser den inde på Viaplay. Der er 2 sæsoner af den, og de begge er på Viaplay.

I sæson 1 følger man 4 kvinder, hvor 3 af kvindernes mænd sidder i fængsel og den sidste kvindes søn sidder i fængsel.
Man ser, at de besøger dem hver uge.
Man følger med i deres liv.


Den ene mand bliver anholdt for mord, men har han egentlig begået det bord?
Var det selvforsvar, som han påstår, eller er det en forretningsforbindelse, der er gået galt?

Ender det mon galt for hende den ene kvinde, som sælger stoffer om natten, mens sønnen ligger og sover?
Bliver hun taget af politiet? Hvad siger manden til, at hun pusher?

Det er 4 meget forskellige kvinder, men det de har tilfælles er, at en de holder af sidder inde.
De 4 kvinder knytter et bånd til hinanden. Nogen af dem bliver venner og hjælper hinanden i de dagliges problemer, de har.


Fra sæson 1.

Jeg er i gang med sæson 2, og jeg glæder mig så meget til at se næste afsnit.
Den er så spændende.
I anden sæson følger man 2 af de samme kvinder.
Der er nu kommet 2 nye kvinder til.

Den ene nye kvinde besøger sin far i fængslet.
Han har siddet inde flere gange for nogen små ting.
Han tager let på, at han igen er blevet taget.
Men det gør datteren ikke. Hun skal giftes, og hun vil have, han skal være ude til brylluppet.
Når han at komme ud til brylluppet?
Får hendes kommende mand fortalt sin familie, at kærestens far sidder i fængsel?

Den anden nye kvinde er gift med en fodboldtræner, og de har 3 drenge.
Efter en fodboldkamp holder de fest, da sæsonen for fodbold er slut.
Midt i festen kommer politiet og anholder manden for at skulle have haft seksuel omgang med en af drengene på fodboldholdet, som han træner.
Har han egentlig gjort det? Eller er det noget nabodrengen har fundet på?
Bliver kvindens affære opdaget?


Fra sæson 2.

Jeg har endnu ikke selv fået svarene på alle spørgsmålene, da jeg ikke er færdig med den serie endnu.
Men den er virkelig god.

I sæson 1 skal man lige ind i den med at finde ud af, hvem der er hvem, og hvad mændene har gjort osv.

Jeg kan i hvert fald klart anbefale denne serie(:

Er der nogen af jer, der har set eller hørt om den før(:?

Kram Heidi(:

2 kommentarer:

  1. Så lige din artikel i Inges Kattehjem! Lige så snart jeg slog op på siden var det bare: Har jeg ikke set hende før? - Super godt arbejde!

    SvarSlet
    Svar
    1. 1000 tak for din søde kommentar(:
      Den varmer virkelig(:

      Slet