søndag den 15. juni 2014

Opskrift på lækker milkshake


I går prøvede jeg at lave en milkshake for første gang.
Jeg synes, at den blev god, men hvis jeg skal lave den igen, så vil jeg nok lave den lidt anderledes.





Opskriften er til 2 glas milkshakes.

Du skal bruge:

250 gram friske jordbær.
200 gram vaniljeis.
2 dl mælk.

Først gør man jordbærerne rene og fjerne den grønne stilk.
Så blender man jordbærerne i en blender, så det bliver til en ensartet pure.
Bagefter putter du vaniljeisen og mælken i, og så blender du det.

Rigtig stod der i opskriften, at det var 150 gram vaniljeis, men jeg synes, at den blev for tynd.
Det synes jeg stadig, at den var lidt.

Næste gang vil jeg putte en banan i, og så prøve at putte 1 dl. mælk i til at starte med.
Jeg kunne også godt finde på at putte isterninger i.
Det stod også i den oprindelige opskrift.

Men den smagte godt sådan, som jeg lavede den.
Den smagte dejligt af vanilje, og det var en dejlig forfriskende milkshake pga. jordbærerne(:

Kram Heidi(:

Ingen kommentarer:

Send en kommentar