tirsdag den 17. december 2013

Gem dine frimærker og støt


Jeg går en del op i at støtte organisationer som Inges Kattehjem, Min ven katten, Kræftens bekæmpelse osv.

Det er ikke alle, der har råd til at støtte sådan organisationer, men der er denne indsamling, som hedder Frimærke-Indsamling, hvor man kan støtte uden at støtte med penge.

Det går ud på, at man gemmer de danske brugte frimærker. Når man har en god slat, så sender man det til dem, og frimærkerne vil blive vejet, og de vil derefter blive omsat til penge.

For os der ikke samler på frimærke, så er de uden værdi for os. Men der er rigtig mange, der samler på frimærker verden over. Derfor kan frimærkerne blive omsat til penge, da der er mange, der samler på dem.

Frimærke-Indsamlingen støtter disse organisationer

Kræftens bekræmpelse.
Natteravnene.
Hjerteforeningen.
WWF- Verdensnaturfonden
og Red barnet.

Man kan også følge med i, hvor mange penge der bliver støttet med på hver organisation.

Har du et ønske om, hvilken en af disse organisationer, dine frimærkers penge skal gå til,
så skal man bare skrive en seddel med, hvilken en af organisationerne, man gerne vil støtte.
Det synes jeg er en rigtig god ide, at man selv kan vælge hvilken organisation ens hjælp fra frimærkerne skal gå til.

Indsamlingens sluts dato er den 31 december 2015.

Man kan læse om inde på Frimærke-Indsamling hvordan man skal klippe frimærkerne af kuverterne, så de får mest værdi.
Det er de nyeste danske frimærker, der har mest værdi, men de gamle frimærker har også lidt værdi.
Men I kan læse meget mere om det inde på deres side, som I finder Her

Jeg vil selv gå i gang med at gemme de frimærker, jeg modtager på det post, jeg får.
Jeg plejer normalt bare at smide dem ud, men nu vil jeg gemme det, så jeg kan være med til at støtte en organisation(:

Kram Heidi(:




Ingen kommentarer:

Send en kommentar