tirsdag den 1. oktober 2013

Boganmeldelse: Dragetid


Jeg er lige blevet færdig med denne bog, som hedder Dragetid, og som er skrevet af Carol Birch.
Bogen kan købes ved forlaget Lindhardt og Ringhof.
I finder bogen Her

 
Billede er lånt fra hjemmesiden.
 
Her er, hvad de skriver om bogen:
 
1857, London. Jaffy Brown kommer løbende ned af en gade i East End, da han pludselig står ansigt til ansigt med en undsluppet tiger. Han bliver reddet fra døden af mr. Jamrach – opdagelsesrejsende, entreprenør og samler af de mærkeligste skabninger i verden – og de to bliver venner. Før Jaffy ved af det, befinder han sig på et skib sammen med sin ven Tim på vej mod det indiske ocean på en usædvanlig ekspedition for mr. Jamrach.

Den dramatiske rejse bliver den ultimative test af alt, hvad Jaffy tror på, hans kærlighed og venskab.
 
Jeg blev fanget af beskrivelsen bagpå bogen.
Jeg synes, den lød som en bog for mig.
 
Jeg synes, den var lidt svær at komme i gang med, fordi man lige skulle ind i det.
Så der gik lige noget tid, før den rigtig fangede mig, men da den så fangede mig,
så havde jeg svært ved at ligge bogen fra mig igen.
Jeg kan godt lide, at bogen foregår i 1857, da jeg normalt læser bøger, som foregår i vores tid.
 
Jeg synes, at bogen var nem at læse. Altså det var ikke svære ord,
så da jeg først var kommet i gang med at læse den, så gik det relativt hurtigt.
 
Jeg kan klart anbefale denne bog(:
Det var i hvert fald en bog, der fangede mig meget.
 
Kram Heidi(:
 
Dette indlæg er sponsoreret

Ingen kommentarer:

Send en kommentar