tirsdag den 22. oktober 2013

Min makeup rutine


Det er ikke hver dag, at jeg tager makeup på, hvis jeg fx bare går herhjemme.
Men ellers så bruger jeg makeup, og jeg vil gerne fortælle jer om min makeup rutine.

Cocopanda har et stort udvalg af makeup produkter og tilbehør.
Udeover at Cocopanda har et stort udvalg af makeup produkter, så har de også nogen rigtig gode mærker.

For mig er det vigtigt at have noget godt "værktøj" til at lægge en makeup med.
Jeg bruger aldrig de små børster, der følger med en øjenskyg, da jeg ikke synes, den er let at styre, når skaftet er kort.

 
Find børste nr. 1 Her Børste nr. 2 Her Børste nr. 3 Her
 
Jeg har skrevet numre på børsterne, da det er i den række følge, jeg bruger dem i.
 
 
Jeg bruger altid en stor børste til min pudder til kinderne, panden, hen over næsen osv.
Men til at lægge pudder under øjnene, hvor jeg har tendens til mørke rander, der bruger jeg en børste, der er mindre, og som er lidt fladere end den store børste, fordi så kan jeg forsigtigt putte pudder under øjnene.

Til øjenskygge bruger jeg en børste, da jeg synes, den er bedre at arbejde med, og jeg synes, jeg bedre kan styre, at øjenskyggen bliver indenfor øjenlåget.

 
Find øjenskyggen Her Pudderen Her Mascaraen Her
Eyelineren Her Lipgloss Her
 
 
Jeg starter altid med at lægge øjenskygge på.
Jeg bruger altid øjenskygger, der er i fast form og ikke som pulver, da jeg før har brugt pulver øjneskygger, og jeg synes, at de ofte drysser for meget.
Af farver kan jeg godt lide de neutrale til hverdags brug.
Men hvis det er til fest, kan jeg godt bruge en, hvor der er knald på farverne.
 
Bagefter bruger jeg en mascara, og den er altid sort.
Så bruger jeg en eyeliner, og den er enten sort eller sort/grå.
Hvis jeg ikke har eyeliner på, så synes jeg, at der mangler noget.
 
Derefter bruger jeg en pudder. Der starter jeg med kinderne, hagen, panden, næsen og til sidst bruger jeg den mindre pensel ( Børste nr. 2.) til under øjnene.
Jeg bruger også kun en fast pudder og ikke i pulverform, da jeg synes, at jeg bedre kan fordele det i et jævnt lag, når det er en fast pudder.
 
Til sidst runder jeg af med en lipgloss.
Det skal ikke være en, der er alt for rød.
Men enten sart lyserød, hudfarvet eller lidt brune nuancer.
 
Det er min makeup rutine, når jeg bruger makeup(:
 
Kram Heidi(:

Ingen kommentarer:

Send en kommentar