fredag den 25. oktober 2013

Opskrift på chokolade cookies


I går inden vi tog hjem til mine forældre, der bagte jeg chokolade cookies som en overraskelse til dem.
Jeg har før bagt dem, og jeg synes, at de smager rigtig godt.
Så her får I opskriften(:

Det skal du bruge:

75 gram blød margarine.
75 gram sukker.
100 gram mel.
1/2 teskefuld bagepulver.
2 teskefulde kakaopulver. ( Her bruger jeg 2 spiseskefulde kakaopulver, da jeg gerne vil have, at de bliver mere mørkebrune end lysebrune.)
1 1/4 dl mælk.
50 gram chokolade. ( Jeg bruger altid mørk chokolade. Og jeg plejer nogen gange at putte lidt mere i. Men det er jo smag og behag hvor mange chokoladestykker, man vil have i.)

 
Og du har set rigtigt. Det er en juledåse, de er i(:
 
 


Det gør du:

Smør bagepladen med lidt margarine eller brug et stykke bagepapir.

Kom margarine og sukker i en stor skål og rør det let og luftigt med en grydeske.

Sigt mel, bagepulver og kakaopulver ned i skålen. Rør det sammen.

Tilsæt mælk og chokolade og bland det sammen.

Kom noget dej på en teske og læg det på bagepladen, og sådan gør man indtil, der ikke er mere dej.

De skal bages mellem 15-20 minutter i en ovn på 180grader.

Lad dem afkøle på en rist.

Jeg lavede dobbeltportion, og jeg fik 30 ud af det.

Kram Heidi(:

4 kommentarer:

  1. Den opskrift må jeg huske. :) De minder lidt om én, jeg plejer at bruge, der hedder 'Death by chocolate cookies'. c",)

    - Line
    http://line-walking-on-a-thin-line.blogspot.dk/

    SvarSlet
    Svar
    1. De her smager i hvert fald rigtig godt, og opskriften er egentlig ret enkel, synes jeg(:

      Slet