torsdag den 3. oktober 2013

Overvejelser omkring bytur


På lørdag om aftnen skal jeg og Casper i byen med nogen fra hans arbejde.
Jeg er allerede gået i gang med at tænke på, hvilken taske jeg skal have med.
Det er typisk mig(:

Men jeg er også begyndt at tænke på, om jeg skal drikke, eller om jeg skal lade hver.
Det sted vi har aftalt, at vi mødes, der kan man ikke købe drinks.
Det er kun cider, øl, sodavand og vist også shots.
Jeg gider ikke drikke cider, da jeg ikke synes, det smager god.
Shots drikker jeg slet ikke, fordi jeg får det så dårligt af dem dagen efter.
Så hvis der vi tager hen bagefter er et sted, hvor man kan købe drinks, så vil jeg gerne drikke.
Jeg behøver jo ikke drikke mere end et par drinks. Jeg tænker nemlig også på, at jeg sikkert får det dårligt dagen efter. Og det er det, jeg ikke gider. Så hvis jeg kun drikker et par drinks, så får jeg det ikke så dårligt.

 
Lyserød Baileys fra da vi engang holdte fest.

Jeg er lidt i tvivl.
Det ender nok med, vi tager cyklen, fordi så fortryder jeg ikke, at jeg ikke kan drikke.
Men jeg tager nok først en beslutning lørdag. Så kan jeg tænke over det indtil da(:

Det er utrolig sjældent, at jeg drikker alkohol. I år har jeg faktisk kun fået 1,5 velkomstdrink.
Mange når de drikker, så beklager de sig dagen efter, og de skal aldrig drikke igen osv.
Men næste weekend har de så glemt, hvor dårligt de havde det weekenden før.
Sådan er jeg ikke. Jeg har altid i baghoved, at jeg får det dårligt dagen efter, og derfor ender det ofte med, at jeg ikke drikker, fordi jeg ikke kan overskue at bruge en hel dag i sengen, fordi man har det dårligt.

Når I drikker, tænker I så over, om I får det dårligt dagen efter?

Kram Heidi(:

2 kommentarer:

  1. Ja, det gør jeg da, men jeg drikker bare aldrig så meget at jeg får tømmermænd. Jeg stopper altid efter en 6-7 genstande, det kommer helt naturligt. På det tidspunkt kan min krop ikke rigtig klare mere kulsyre.
    Men jeg drikker så til gengæld stort set kun øl og cider.

    Men hvis du kan have det sjovt uden at drikke, så er det da helt sikkert vejen frem. Det er sundere, billigere og mere sikkert.
    Jeg kunne dog aldrig drømme om at tage et sted hen uden at drikke.

    Mvh

    SvarSlet
  2. Hvis jeg har fået et par drinks kan jeg mærke det dagen efter. Men af en eller anden underlig grund får jeg mange rygsmerter, når jeg har tømmermænd og det er ofte de smerter, der er de værste. Jeg er ikke vant til at drikke, så det er nok derfor jeg kan mærke dagen efter at jeg har drukket, selvom det bare er et par drinks.

    SvarSlet