mandag den 28. juli 2014

En ny afhængighed


Eller en afhængighed kan man ikke sådan kalde det, da jeg godt kan undvære det.

Men jeg er blevet helt vild med danskvand.
Dem jeg drikker er dem i små glasflasker.
Jeg synes, at når jeg køber en halv liters flaske med danskvand, så bliver den meget hurtig kedelig i smagen og i brusen.



Billedet er et jeg har fundet på Google.

Jeg er på en måde blevet lidt afhængig af danskvand.
Jeg kan sagtens undvære at drikke en danskvand i flere dage, hvis jeg ikke har nogen,
men jeg kan godt have den der trang til en danskvand.

Jeg drikker den med citron og limesmag.

Er der nogen af jer, der drikker meget danskvand(:?

Kram Heidi(:

16 kommentarer:

  1. Danskvand er også vildt godt at drikke, synes jeg :-) Jeg drikker selv meget danskvand - en til to liter om dagen. Jeg kan også godt lide danskvand med citrussmag, men jeg har fået en svaghed for de lilla og de grønne Egekilde - de grønne smager vidunderligt af æble, men desværre kan de kun købes i en begrænset periode - jeg køber dem i dåser i Tyskland :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Det var da en god ide at købe dem i dåser i Tyskland.
      Der vil jeg prøve at se efter nogen danskvand næste gang, at vi er dernede(:

      Slet
  2. Det sjovt, jeg kender så mange der er helt vilde med det! Men har dog aldrig selv fået smag for det.
    & hvis det skal være vil jeg faktisk helst være fri for dem med smag :)

    xoxo, smarstrand.blogspot.dk

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg har altid godt kunne lide danskvand, men jeg har ikke drukket det særlig ofte, så jeg har ikke været vant til at drikke danskvand ofte, så det er først noget, der næsten lige er kommet(:

      Slet
  3. Jeg synes det er super forfriskende, frem for vand :)

    Kig forbi bloggen - Jeg har netop nu, startet en ny giveaway om en lækker kjole!
    http://miaekholm.blogspot.dk/

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, det er nemlig dejligt forfriskende(:
      Jeg kigger straks forbi din blog(:

      Slet
  4. Jeg elsker danskvand. I rema har vi en lille danskvand af eget mærke med blåbær smag. Den er rigtig god, og den kan jeg kun anbefale :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Den vil jeg da prøve at købe(:
      Tak for tippet(:

      Slet
  5. Siden min diatistveninde satte mig i gang med min nye kostplan i efteråret, har jeg drukket danskvand næsten hver dag. Dog ikke dem med smag da de i sidste ende er næsten lige så usunde som alle andre sodavand. Jeg drikker kun ren danskvand, og min favorit er den billige fra Eurospar (og sikker også i alle andre typer Spar butikker).

    SvarSlet
    Svar
    1. Hvordan mener du, at dem med smag næsten er lige så usunde som sodavand? Dem jeg drikker med smag, der er ingen kalorier i nemlig. Ellers ville jeg heller ikke drikke den så ofte.
      Danskvand både dem med og uden smag er sundere for tænderne end sodavand. Dem med citrussmag er nemlig baseret på smagsstoffer.
      Jeg læste, at en tandlæge fortalte om det, fordi hun havde haft lavet undersøgelser omkring danskvand, og om det skadede tænderne at drikke ligesom med sodavand(:

      Slet
    2. Som sagt har jeg haft en diatist på mig, og hun forklarede mig bare, at i sidste ende er de stadig usunde og bør ikke drikkes, hvis man gerne vil tabe sig.

      Slet
    3. Det kunne jo være, at hun havde fortalt dig hvorfor.
      Jeg spurgte også bare, fordi jeg var nysgerrig(:
      Men dem med citrus som jeg drikker, de er ikke usunde.
      Der er ingen kalorier, ingen fedt, ingen sukker osv i.
      Om der er det i nogen af de andre danskvand med smag, det ved jeg ikke(:

      Slet
    4. Jeg har spurgt hende nu, og jeg kopierer bare hendes svar direkte:
      "Der er syre i som ikke er godt for tænder og knogler. Især er det skidt hvis man drikker det hver dag. Hvis vi taler vægttab, så er der jo ofte lidt energi i."
      Hvis man vil tabe sig, er det nemlig temmelig skidt at drikke sin energi frem for at spise den. Det var jeg selv rigtig god til at gøre, før hun informerede mig om det og satte mig i gang i efteråret.

      Slet
    5. Men kulsyre som er i danskvand skader ikke tænderne, som mange tror.
      Det er frugtsyren som fx. er i sodavand, saft og juice, der kan skade tænderne.
      Og i dem med citrus der er der ikke andet syre end kulsyre.
      Det skrev tandlægen i hvert fald i den artikel, jeg læste, at hun havde lavet flere undersøgelser om det.
      Og den jeg drikker, der står der intet om, at der er noget i, som kan gøre, at man kan tage på.
      Men lad os den bare ligge her.
      Jeg kan høre, at vi ikke har samme mening om det, og det er også bare helt fint(:
      Jeg ville bare høre, om andre drak danskvand, og det var det, der var meningen med indlægget(:

      Slet
    6. Her må jeg så indføre, at min diatist veninde rent faktisk har arbejdet som tandtekniker de sidste ti år, så hun ved, hvad hun snakker om. Hun arbejder ikke som diatist længere, men hun hjælper mig (og andre) gratis i sin fritid med sin viden.

      Slet
    7. Jeg har læst, at der er andre, der også siger, at danskvand kan være skadelige for tænderne, men at det ikke er lige så skadeligt som sodavand.
      Men nu ved jeg ikke, om disse artikler var ældre eller nyere end den anden, som jeg læste omkring hende tandlægen, der havde lavet de der undersøgelser om det.
      Det var lidt forvirrende at læse, fordi at der er delte meninger omkring det.
      Men jeg tror ikke på, at danskvand med smag kan være lige så usundt som sodavand med sukker.
      Med usundt mener jeg ikke omkring tænderne men omkring, hvor meget det feder, kalorier, sukker osv.
      Jeg kan godt se det med, at det er bedre at man indtager noget energi ved at spise i stedet for at drikke det. Men når der står på mine danskvand, at der ikke er nogen kalorier, fedt, sukker osv. i, så kan jeg ikke se, hvorfor den kan være lige så usund som en cola med sukker.

      Slet