mandag den 14. juli 2014

Boganmeldelse: Beklager vi ramte ikke landingsbanen


I forgårs blev jeg færdig med en bog, som jeg var i gang med.
Jeg har været lidt tid med at få den læst, men nu blev jeg færdig med den.

Det er bogen Beklager vi ramte ikke landingsbanen af Stephan Orth og Antje Blinda.



Det tyske webmagasin Spiegel Online bad på et tidspunkt sine læsere om at fortælle om deres sjoveste eller værste oplevelse med at flyve.
Det er folks fortællinger om deres oplevelse med at være ude at flyve.

Ofte har det noget at gøre med, at piloten har sagt et eller andet, som var sjovt, som ikke var særligt beroligende eller at en stewardesse som har fået oversat noget forkert som piloten sagde osv.

Man skal nok ikke læse denne bog, hvis man skal ud og flyve, fordi så kan man godt blive skræmt omkring de turbulenser osv. de fortæller om.

Udover folks fortællinger, så er der i slutningen af hvert kapitel et lille afsnit med lidt info som fx. hvorfor er det, at man i de fleste fly skal have slukket mobilen osv.

Jeg synes, at bogen godt kan virke lidt lang, fordi nogen af fortællingerne kan godt minde om hinanden med, at mange af dem handler om turbulens under flyveturen, og så er det, at piloten siger et eller andet sjovt eller underligt.
Det er noget forskelligt, der sker på hver tur, men nogen af tingene handler meget omkring det samme som fx. turbulens på en flyvetur pga. dårligt vejr.

Men nogen af historierne var da sjove. Men jeg synes, at den godt kunne have været kortere.

Jeg vil give den 2,5-3 ud af 5 stjerner.
Og det er pga. de ting, jeg har nævnt ovenover.

Jeg vil sætte denne anmeldelse op under fanen " Bøger jeg har læst i år."
Der kan I se hvilke andre bøger, jeg har læst i år, samt I kan finde links til
mine anmeldelser(:

Kram Heidi(:

Ingen kommentarer:

Send en kommentar