fredag den 16. maj 2014

Fjord & Bælt centret


I tirsdags var jeg og Casper i Fjord & Bælt centret i Kerteminde.
Jeg kan huske, at jeg har været der en gang før for rigtig mange år siden.
Det må nok være mindst 10 år siden.

Det var rigtig hyggeligt at være af sted(:








De har 3 marsvin og 3 sæler.
Vi var heldige at se både sælerne og marsvinene blive fodret.
Det var vist ikke så ofte, at de fodrede og trænede marsvinene foran gæsterne.
Men det var rigtig fedt at se både sælerne og marsvinene blive fodret(:


Et skelet fra en kaskelot, som strandede her i Danmark på et tidspunkt.


Casper foran skelettet fra en kaskelothval.

Jeg var lidt skuffet over stedet, fordi så meget var der ikke at se.
Der stod på nettet, at de havde 2 rørebassiner, hvor man kunne røre ved fisk og sådan.
Men det var sådan nogen små fisk som en sugemalle, og så var der mest krabber.
Men jeg troede måske, at der var lidt andre fisk, man kunne røre ved, og ikke kun krabber og små fisk.

Hvis det ikke var, fordi vi var så heldige at se sælerne og marsvinene blive fodret, så var der virkelig ikke meget at se.

Jeg kan godt huske, at det ikke var særlig stort, men jeg troede, at det var blevet lidt større, nu når der var gået så mange år.

Hvis man ikke været der før, så synes jeg, at det er noget, man skal prøve, da det er et rigtig fint sted.



Jeg købte denne fine magnet, da vi var der.
Jeg kan godt lide at købe en lille ting, når vi er sådan nogen steder.
Som regel er det postkort, som jeg sætter ind i vores mindebog.
Men denne gang købte jeg denne fine magnet(:

Jeg hyggede mig meget.
Jeg synes, det var en stor oplevelse at se marsvinene, fordi jeg elsker delfiner, hvaler osv.
Så det var en stor oplevelse for mig at se dem.
Men jeg kunne også rigtig godt lide at se sælerne.
Sælerne var også rigtig søde(:

Jeg havde i hvert fald en rigtig hyggelig og god dag sammen med Casper(:

Kram Heidi(:

2 kommentarer:

  1. Vi var af sted for et par år siden, og det var mit første besøg der, og jeg var også skuffet. Der er bare ingenting at se derinde næsten.

    SvarSlet
    Svar
    1. Nej, det er der virkelig ikke.
      Hvis det ikke var, fordi de har marsvin og sæler, man kan se, så var der jo nærmest intet at se derinde.

      Slet