fredag den 7. september 2012

Nu kan hun vel snart ikke spise mere?


Igår købte vi noget andet kattemad til kattene, end de plejer at få.
Det spiste Nala meget af, og jeg mener meget.
Om aftnen ser vi, hun har slået en mus ihjel. Efter 3-5 min er den væk, så skulle man tro, hun var mæt.
Men så kommer hun ind og får godbider med de andre 2, og bagefter går hun hen til katteskålen for at spise. Jeg forstår ikke, hvordan sådan en lille kat kan spise så meget.

Så skulle man jo næsten tro, hun var mæt idag, men der blev spist meget kattemad, og lige før havde hun fanget en lille fulg, og ja, den er væk nu. Nu kan hun da umuligt være mere sulten med alt, det hun fanger udenfor og spiser indenfor.


En stolt Nala.

Det er første gang, jeg har set Nala fange en fugl. Har engang set Freja med fuglefjer i hele hoved. Men ved ikke, om det var Freja eller Nala, der havde fanget en fugl.
( Og jeg er ikke til det med at dyr slår hinanden ihjel osv.) Men mit moder hjerte er da stolt af min lille pige. At hun er sådan en dygtig jæger, og at hun er så hurtig.

Kommer jeres katte tit hjem med mus eller fugle?

Kram Heidi(:

4 kommentarer:

  1. Nej, min kat er nemlig en indekat, fordi jeg bor i københavn, så vil jeg ikke udsætte hende for masse trafikker ud på vejen :)

    SvarSlet
  2. Det forstår jeg godt, du ikke vil(:

    SvarSlet
  3. Ja, det er ret synd for den:/
    Håber, hun slog den ihjel hurtig.

    SvarSlet