onsdag den 12. september 2012

Denne kærlighed til dyr



Dyr for mig er som små børn. Det er ikke kun mine egne dyr, som jeg ser som børn.
Dem ser jeg som mine børn. Andre dyr ser jeg som andres børn.
Små børn, der skal beskyttes og passes på. Små børn der skal have al den kærlighed, de kan få.
Små børn der ingen stemme har, der ikke kan fortælle, om man har ondt eller ej.
Små børn der har brug for en, der kan tage beslutninger for en.
Sådan ser jeg dyr.



Jeg bryder mig bestemt ikke om krybdyr osv. Kan få helt kuldegysninger af at se billeder af slanger eller se dem i fjernsynet. Men jeg har skam rørt ved to slanger før.

Jeg mener, der ikke er nogen dyr, der fortjener at blive mishandlet, om det er en slange, en rotte, eller et andet slags dyr. Jo, jeg slår fluer og edderkopper ihjel, og det bryder jeg mig bestemt ikke om at tænke på. Men jeg vil tilgengæld heller ikke have et stankelben i hoved om natten.
Ellers slår jeg ikke de dyr ihjel.

Selv da jeg trådte på en snegl, fik jeg det helt skidt over at have slået den ihjel.
Sådan er jeg. Og nogle gange kan det være forfærdeligt at have det sådan.
At få det dårligt over ingenting omkring dyr.



Hvorfor går jeg så meget op i dyrevelfærd? Fordi der nemlig er mange, der ikke gør det.
Der er brug for dyrevelfærd, fordi der er mange, der ikke behandler deres dyr ordentligt. Fx gadehunde i udlandet osv.
Jeg kan bare ikke være ligeglad. Mine følelser er bare med dyrene.

Dyr fascinerer mig virkelig meget. Og jeg elsker at lære nye ting om dyr. Om det er om en krokodille eller en kat. Gør ingen forskel på mig. Så længe det er et dyr. Så synes jeg, det er spændende(:

Ofte føler jeg mig anderledes, fordi jeg går så meget op i dyr. Fordi dyr betyder så meget for mig.
Fordi mine dyr er mine børn i mit hoved. Fordi jeg kan tale om dyr hele tiden, hvis det stod til mig.
Men så længe jeg gør noget godt for mine dyr og andre dyr, er jeg ligeglad med, om jeg føler mig anderledes.
Kram Heidi(:

2 kommentarer:

  1. Fedt at du går så meget op i dyr, det er der ikke mange der gør :-)
    Er selv helt vild med hunde, men har desværre ingen.. Men fedt!

    Btw tak for nomineringen til "Liebster Blogger Award"! Er vildt smigret, men har lige modtaget en og besvaret alle spørgsmålene osv. Du kan bl.a. finde indlægget lidt længere nede på min blog. Men ellers tusinde tak <3

    Http://katrinelionett.blogspot.com/

    SvarSlet
  2. Mange tak(:
    Hunde er virkelig også dejlige.

    Det er bare helt iorden med Liebster Blog Award(:

    SvarSlet