lørdag den 17. november 2012

Et sødt pindsvin + lidt fact



Forleden aften da vi luftede Fox her, hvor vi bor, får jeg øje på noget, og jeg opdager hurtigt, det er et pindsvin. Jeg får Casper til at holde Fox væk fra pindsvinet.
Jeg kunne hurtigt se, Fox troede, det var en ny legekammerat.

Det er første gang, jeg har set et levende pindsvin i virkeligheden, og så det at vi var så utrolig tæt på det.
Det var vildt fascinerende.
Hvor er sådan et pindsvin bare sødt(:

 
Billede er ikke et, jeg har taget.
 
Jeg var så for sjov skyld inde og læse lidt mere om pindsvin, og der fandt jeg ud af en masse ting, jeg vil dele med jer(:
 
Pindsvin er meget tillidsfulde ang. mennesker. Derfor ser man dem ofte "leve blandt mennesker" altså nede i ens have.
 
Det er ulovligt at holde et pindsvin fanget, hvis det ikke er, fordi de bliver plejet, pga. de er i nød, fordi så er det okay, man har den i sit hjem. Altså for at pleje den, fordi den er syg.
Pindsvinet er nemlig fredet.
 
Man må ikke fodre et pindsvin med mælk, og heller ikke kylling og tun, da det kan stoppe dens lille mave til. Men vand og kattefoder må man gerne give den.
 
Den går i hi sidst i oktober, starten af november.
 
Jeg synes, det var fascinerende at læse om pindsvinet, og jeg lærte meget  nyt.
Nogle vil tænke " Det er bare et pindsvin." Men for mig er det ikke "bare" et pindsvin.
Det er et lille dyr med en sjæl, og jeg elsker at møde nye dyr, jeg ikke har mødt før.
 
Jeg håber, når vi flytter i hus, der kommer et pindsvin i vores have, så vi kan give den kattemad og vand(:
Det ville være så dejligt, synes jeg(:
 
Kram Heidi(:
 

2 kommentarer:

  1. Mig og min veninde så også et pindsvin en dag, da vi var ude at gå. Den sad bare på en lille græsplæne i et lejligheds kvarter, og jeg fik sådan lyst til at tage den med hjem. De er så nuttede :)

    SvarSlet
  2. Det forstår jeg godt, du havde, fordi det havde jeg også bare lyst til. De er bare så søde sådan nogle(:

    SvarSlet