tirsdag den 14. august 2018

Opskrift på lækker squashkage


Jeg havde nogen squash, som jeg skulle have brugt, så jeg besluttede mig for at lave en squashkage i sidste uge. Det var første gang, at jeg prøvede at lave en squashkage, og det er i hvert fald ikke sidste gang, at jeg laver den.

Jeg vil dele opskriften med jer, da jeg synes, at den blev rigtig god.



Man kan også lave en ostrecreme til at putte ovenpå, men det kan jeg ikke lide. Men den smager rigtig godt uden en creme ovenpå. Så det kan man sagtens.

Man skal bruge:

3 æg
250 gram sukker
2,5 dl. olie
400 gram revet squash
325 gram hvedemel
2,5 tsk. bagepulver
2 tsk. vaniljesukker
3 tsk. stødt kanel

Sådan gør man:

Squashen rives groft.

Æg og sukker piskes sammen. Derefter tilsætter man olien og derefter de andre ingredienser. Dejen puttes i en rund springform på 24 diameter eller en firkantet bageform som på billedet.
Kagen skal bages ved 190 grader i 40 min.

Den er rigtig nem at lave. Squash smager ikke rigtig af noget, så man kan ikke smage squashen.

Man kan også putte nogen hakkede valnødder i dejen, hvis man har det(:

Kram Heidi(: 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar