lørdag den 7. juli 2012

Den dunkene fornemmelse

Sidder og kigger på andres blogs, og det dunker bare i min store tå, som jeg har betændelse i.
Jeg skal til lægen på tirsdag. Synes, det bliver værre og værre for hver dag, der går.
Har puttet den i saltvand idag. Men der kommer hele tiden sådan en skorpe af betændelse, og når jeg fjerner det, plejede det bare at sive med noget nyt væske, men nu kommer der også blod.
Min hud skaller dernede. Og ja det ser ikke godt ud.

Men fik at vide, jeg skulle rense det, og holde øje med, om jeg fik en gylden streg op ad benet, fordi det betød blodforgiftning, men skete sjældent.

Nu gør det ikke ondt. Nu er det bare irriterne at mærke den der dunkene prikkende fornemmelse.
Kan gå okay på min fod. men nogle gange kan jeg næsten ikke gå normalt.

Håber bare, min fod kommer til at se normal ud. Altså at min tå ikke har taget skade, så der bliver et stort grimt ar, men det tror Casper ikke.

Hold da op, dette indlæg kom da rigtig til kun at handle om min store tå.

Men er ret bekymret. Og er ikke mit hypokonder gen, der taler, fordi Casper synes heller ikke, det ser godt ud. Men han tror, lægen prikker hul på "bylden."

Nogle gange ser det ikke slemt ud. Er mere, hvis der sidder noget størknet betændelse.
Men prøver at tage fodbad hver dag. Har ikke gjort det de to sidste dage, men har gjort det idag.
Og andre dage også.

Men havde bare lige brug for at komme ud med det. Da det er noget, der bekymrer mig og generer mig her de sidste og næste par dage.

Kram Heidi(:

6 kommentarer:

  1. Du skal rense det i brunt sæbe, bare spørg olde hvor man køber det henne, og det er i sådan en stor bøtte, ligesom noget gele agtigt, og der tager du en stor spise ske fuld af det ned i en balje med vand, det renser, og det var det jeg skulle gøre dengang jeg kom til at skære mig i fingeren. :)

    SvarSlet
  2. Det har jeg prøvet. Igår prøvede jeg med saltvand.
    Men har fået at vide, jeg skulle gøre det med sæbevand.
    Men tror nu i grund og bund ikke, det fjerner betændelsen. Gør det mere bare fordi, hvis nu det renser lidt.

    SvarSlet
  3. Hvordan klipper du din tånegle, om jeg må spørge? :)
    Fordi sådan som du forklarer det, så lyder det altså som neglerodsbetændelse. Og får du penicilin for det?

    SvarSlet
  4. Synes, det er lidt svært at forklare. men klipper den sådan, at der nogle gange godt kan sidde sådan en lille bitte negl yderst i tåen/huden. er storetåen jeg snakker om. Og nogle gange ender den med at blive øm og rød. Men har aldrig oplevelse betændelse før. Jeg skal til lægen imorgen, så håber da, jeg får noget for det.
    Men ja, passer vist meget godt på neglerod betændelse. Er sådan ude i siden af tåen og lidt "nede" i huden.
    Hvis du forstår.

    SvarSlet
  5. Jeg har netop neglerods betændelse. Har du betændelse ved siden af neglen?? Og det kan også godt være fordi at du har revet en negleroden af. I nogle tilfælde kan det være at lægen skal lave et snit for at få betændelsen ud. Har endu ikke været til læge, men venter og ser når jeg har fået det renset. Du skal have din fod i varmt vand i 10-15 minutter. Tør derefter din fod med et rent håndklæde. Så skal du smøre krokodille olie på der hvor det gør ondt. Gør dette 2-3 gange om dagen. Det skulle virke effektivt. Tro du kan købe krokodille Olie på apoteket eller i matas:) Håber jeg kunne hjælpe. Skriv lige tilbage hvis det hjalp:)

    SvarSlet