fredag den 19. december 2014

Rutebilslagkage


Jeg kan rigtig godt lide Lagkager
Min yndlings er dog rutebilslagkage.
Den smager så utrolig godt.
Jeg tror, at jeg første gang smagte den til min 16 års fødselsdag, og lige siden har jeg været vild med den.



På billedet har jeg pyntet lagkagen med knuste rutebiler

Den er utrolig let at lave. Man skal bare piske en masse flødeskum, og så knuse en masse rutebiler. Jeg plejer at ligge rutebilerne i en frysepose og så den frysepose i en anden, så der ikke går hul på dem. Og så banker jeg på rutebilerne med en grydeske, til at de er helt knuste.
Jeg plejer at knuse rutebilerne over flere gange, da der ikke er plads til alle rutebilerne i fryseposen. Så putter jeg bare nogen flere i, når dem i posen er knust.
Så blander man de knuste rutebiler ned i flødeskummet. Man blander det sammen med en grydeske.
Og så putter man det mellem lagkagebundene.
Vi putter også det ovenpå lagkagen og på siderne, men der kan man godt bare bruge almindelig flødeskum, hvis man vil det.
Man vil måske tro, at det hurtigt bliver vammelt med alt det flødeskum, men det synes jeg ikke, at det gør. Normalt kan jeg godt synes, at for meget flødeskum hurtigt kan blive for vammelt, men her smager det ikke rigtig af flødeskum pga. rutebilerne.

Mmm, nu får jeg helt lyst til rutebilslagkage igen. Det er også mange måneder siden, at jeg sidst har fået den. Hvis jeg overhovedet har fået den i år.

Har I smagt rutebilslagkage før(:?

Kram Heidi(: 

4 kommentarer:

  1. Mums det ser godt ud!
    Tror desværre aldrig jeg har smagt det..

    knus
    behindtheattitude.blogspot.dk

    SvarSlet
    Svar
    1. Det burde du prøve, fordi den smager virkelig så godt(:

      Slet
  2. Vi elsker også rutebils lagkage herhjemme. Det var sådan en jeg lavede sidst til min fødselsdag :-)

    Et lille sjat sprut i gør den ekstra guf. Og lidt banan i lagkagen også gør sig godt sammen med rutebilerne :-)

    Maria og jeg vil ønske du og familien en glædelig 4.advent.
    Vi fik pyntet vores vintage juletræ og har en 4.advent giveaway, du er velkommen forbi på "En verden af kunst"
    www.mariahoffbeck.blogspot.dk

    Jule knus fra Maria & Tina

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg kan ikke lide smagen af sprut. Selv hvis vi får en dessert og der er meget lidt sprut i, så kan jeg ikke tænke på andet, fordi jeg synes, at det smager så kraftigt.
      Der er mine smagsløg ret gode, når det kommer til alkohol i mad.
      Men det med banan lyder rigtig lækkert(:
      1000 tak(:

      Slet