fredag den 31. januar 2014

Ud med lakridsmaskerne


Jeg sad lige og kiggede på Haribos facebookside, og der så jeg, at Haribo har tænkt sig at ændre udseendet på deres lakridsmasker.

Nogen kunder har sagt, de mener, det er racistisk, at de også bliver kaldt for negerhoveder.

Først og fremmest har jeg aldrig hørt, at man har sagt negerhoveder om lakridsmaskerne.

Når jeg ser sådan en lakridsmaske, så synes jeg, de minder om sådan nogen masker, man kan hænge på væggene.




Jeg har overhoved ikke tænkt på de lakridshoveder som noget racistisk.
Så hvor folk får den ide fra, det aner jeg ikke. Men nu anede jeg heller ikke, at de hed andet end lakridsmasker.

Indtil videre vil maskerne blive i Skipper Mix poserne, men de vil på et tidspunkt få ændret udseendet, men smagen vil være det samme.

I mit hoved har de altid haft heddet lakridshoveder. Hvad de så kom til at hedde først, det aner jeg ikke.
Jeg har aldrig tænkt over, at folk kunne se noget racistisk i dem. Men sådan noget går jeg ikke og tænker over omkring slik med, om der er en større betydning bag udseendet, da det for mig er noget, der skal spises. Jeg går da heller ikke og tænker over, hvorfor vingummibamserne har de farver, de har.

Kalder I også disse lakridser for lakridsmasker, eller er det kun mig, der ikke anede, at de også blev kaldt det andet?

Kram Heidi(:


Ingen kommentarer:

Send en kommentar