mandag den 13. januar 2014

Alt det der tøse fnidder


Jeg hader tøse fnidder. Måske er det derfor, at jeg aldrig har haft mange veninder, men mest drenge venner?

Piger har lettere ved at blive fornærmet over ting end drenge.
Derfor er det ikke altid, at pigerne siger tingene direkte til hinanden, fordi de ved, den anden nok bliver sur, og når man ikke siger tingene til hinanden, så kan det ende ud i et kæmpe skænderi.

Det har jeg før prøvet med en tidligere veninde.
Ja flere gange faktisk. Den dag i dag er vi ikke venner.

Jeg gider ikke alt det pige fnidder, og det har jeg aldrig rigtig brudt mig om.
Når piger bliver uvenner med hinanden, så kan nogen piger være så lede mod hinanden, og så bliver der sagt en masse lort.

 Jeg tror, at mange piger når de bliver uvenner med hinanden, så vil de såre den anden så meget som muligt, og derfor kan de finde på at bruge ting om hinanden for at såre den anden så meget som muligt.
Det synes jeg er så latterligt. Fordi hvis en veninde bruger nogen ting, man har sagt til hende i fortrolighed, viser det ikke bare, hvilken veninde hun egentlig er?

Altså nu er det ikke, fordi at jeg har veninde-problemer, at jeg skriver dette her.
Jeg har bare så mange gange tænkt på alt det her med pige-fnidder-fnadder.

Sådan har jeg det heldigvis ikke med min veninde, Camilla.
Der er ikke alt det der fnidder fnadder, hvor man bliver uvenner, siger onde ting til hinanden, efter noget tid er man venner igen, og sådan.

Jeg gider ikke alt det drama, og jeg er glad for, at jeg har sådan et godt venskab med min veninde, at vi ikke bliver uvenner over underlige ting.

Jeg har egentlig kun hende som rigtig veninde, men jeg har det fint med "kun" at have en veninde. Jeg kender selvfølgelig flere piger. Men hun er min rigtige veninde. Hende jeg kan fortælle ting til, hende der respekterer mig, som jeg er, hende jeg kan shoppe med, snakke med om hele verdenssituationen.

Jeg vil heller have en veninde, hvor der ikke er noget tøse-fnidder over underlige ting, end mange veninder man bliver uvenner med hele tiden over, den ene har sagt noget til den anden og sådan.

Men når det kommer til pige fnidder, så er der altid mindst en, der bliver såret.
Hvor det rammer en hårdt psykisk. Kan godt være den anden siger undskyld, men sidder det ikke stadigvæk lidt i en, det den anden har sagt?

Hvordan har I det med sådan noget tøse fnidder?
Oplever I tit sådan noget(:?

Kram Heidi(:

4 kommentarer:

  1. Jeg har aldrig været særlig god til at have veninder, netop fordi jeg har det lige som dig - alt det tøse fnidder fnadder gider jeg simpelthen ikke. Drengene er meget nemmere på det punkt! Nu er jeg dog blevet ældre og er begyndt at savne nogle gode veninder.

    Kender du siden www.venindeliv.dk? Det er en side kun for piger, hvor alle søger nye/flere veninder. En rigtig dejlig side, hvor der er plads til alle :)

    // Signe

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, der er drengene meget lettere på det punkt at være venner med(:
      Den side kender jeg godt, men der havde jeg ikke særlig meget held med, så det droppede jeg hurtig igen(:

      Slet
  2. Jeg har det på helt samme måde, og jeg har haft den periode med "veninder" man ikke kunne stole på osv. Nu kan jeg nærmest spotte dem med det samme, og holder mig langt væk fra sådan nogle mennesker. Ja fair nok at man lige kan blive småsur på hinanden, men piger der skal gøre en mus til en elefant og hidse sig fuldstændigt op over småting, er jeg godt træt af. Jeg var også til en prøvetime på poledance forleden - stedet var fedt og en god instruktør. Men da jeg skulle til og tage hjem stod der to piger i omklædningsrummet og bagtalte en pige fra deres hold, over det mest latterlige jeg nok har hørt.. Så på trods af et godt sted, nægter jeg at skulle være samme sted som sådan nogle tøser..

    Jeg tror du har ret i at mange piger prøver at såre hinanden, når de er uvenner og vil tage hævn på den måde, desværre..

    SvarSlet
    Svar
    1. Det forstår jeg godt, du gør. Jeg holder mig også langt væk fra sådan nogen piger. Ja selvfølgelig kan man da blive lidt uvenner og sure på hinanden, men ja som du selv siger, der er bare nogen, der gør en mus til en elefant. Og så er der drama, og jeg magter slet ikke sådan noget.
      Men er rart at høre, jeg ikke er den eneste, der tager afstand fra alt det pige fnidder fnadder(:

      Slet