lørdag den 18. januar 2014

De er ikke uopdraget, de må bare meget


Simba, Nala og Fox betyder alt for mig.
Jeg aner ikke, hvad jeg skulle gøre uden dem.

Nogen gange kommer angsten op i mig. Hvad nu hvis der sker dem noget?
Det kan pludselig være, at jeg bliver så bange for, der sker Fox noget, og så kommer jeg lidt op og kører, og jeg bliver ved med at spørge Casper, om han er sikker på, der ikke sker Fox noget.

Eller en nat hvor jeg vågner, og jeg ligger mærke til, at Nala eller Simba stadigvæk er ude.
Så begynder tankerne i hoved. Jeg begynder at tælle hvor mange timer, de har været væk.
Jeg begynder at tænke på, hvad nu hvis en af dem er blevet kørt ned.
Men så hører jeg endelig en af kattene stå og kradse på døren, fordi de vil ind.
Så kan jeg slappe af i kroppen og i hoved igen.


Jeg har et personligt forhold til hver af dyrene.
Simba, han er min krammebamse.
Nala, hun er min prinsesse.
Fox, han er min bedsteven. 

Jeg elsker at kigge på billeder af dyrene, og jeg elsker at tage billeder af dem. 
Jeg elsker at se nogen af de der sjove øjeblikke, jeg har fanget på et billede.

Når det kommer til dyrene, så sætter jeg dem frem for mig selv. 
Det mener jeg også, at man skal, når man har dyr.

Jeg elsker at forkæle dem, fordi de fortjener at blive forkælet, men også det at se hvor glade, de bliver, når de får noget nyt legetøj, eller når de får godbidder, de er vilde med.
Der er ingen tvivl om, at vores dyr er rigtig meget forkælet. 
Nogen vil måske mene for meget, men det synes jeg ikke, man kan forkæle dyr for meget. 

Jeg plejer altid at sige " Vores dyr er ikke uopdraget, de må bare meget.)
Simba, Nala og Fox må nok også meget mere end, hvad andre dyr må.
De får lov til utrolig meget.
Ja, Nala ligger på køkkenbordet for at kigge ud af vinduet.
Ja, Nala ligger på min taske på køkkenbordet.
Ja, dyrene må være i møblerne og i sengene.
Ja, dyrene må være i håndvasken.
Ja, dyrene må nogen gange gerne få rester af vores mad, hvis det er noget, de kan tåle. 
Ja, her ligger Nala og Simba nogen gange inde i tøjskabet. 
Ja, jeg kysser alle 3 dyr på munden.

Nogen mener, det er uhygiejnisk, og ja, det er det nok.
Men hvis man gør rent, så forsvinder de bakterier igen.
Når det kommer til dyrene, så er jeg ikke bange for bakterier fra dem af.

Jeg har længe haft overvejet at skrive omkring det med, hvor meget vores dyr egentlig må herhjemme, men jeg har været lidt i tvivl om det, fordi der er nogen, der er meget strikse omkring, hvad de mener dyr må og ikke må. Hvad der er "rigtigt" og "forkert" at tillade, hvad dyrene må.
Sådan er jeg ikke, som I kan læse(:

Simba, Nala og Fox, dem vil jeg gøre alt for.
Jeg kan ikke beskrive min kærlighed for dem, fordi den er så stor<3

Kram Heidi(:



2 kommentarer:

  1. Rigtig god weekend Heidi.

    Sikke dejlige katte du har. Jeg forstår godt du elsker dem og bekymre dig om dem.
    Og de har skønne navne:-)
    Min datter købte 2 maincoon katte for nogle år siden: en Simba og en Nala. Hun har billeder af dem på sin blog: http://www.mariahoffbeck.blogspot.com under punktet "Mine dyr". Måske I skulle blive hinandens gæstebloggere og skrive lidt om jeres dyr på hinandens blogge!

    De bedste hilsner til du og dine skønne dyr:-)
    Tina Hoffbeck

    SvarSlet
    Svar
    1. 1000 tak(:
      Ej, hendes blog vil jeg tage et kig forbi med det samme.
      Elsker, når andre også skriver om deres dyr(:
      Ja, det kunne da være en god idag med at gæsteblogge på hinandens blogge(:

      Slet