tirsdag den 28. januar 2014

Boganmeldelse: En anoreksipiges dagbog


Bogen En anoreksipiges dagbog er en, jeg har lånt af min søster, Kamilla.
Den er skrevet af Mille Eigard Andersen.

Den handler om, hvordan hendes liv har været med anoreksi.
Det er en dagbog, hvor man læser hendes dagbøger, så der er ikke noget, der er ændret eller rettet til, for at det lød bedre, og det kan jeg rigtig godt lide.
Det gør, at man virkelig får et indblik i, hvordan det er at have anoreksi.


Jeg blev fanget af den med det samme.
Det handler om en piges usikkerhed på sig selv med fyre og uddannelse. 

Jeg kendte en del til anoreksi i forvejen, men efter jeg har læst denne bog,
så har jeg fået kendskab til anoreksi på en helt anden måde, pga. det er hendes rigtige dagbog.
Man bliver sat ind i de følelser, der er med at have anoreksi.

En ting jeg hurtig lagde mærke til, det var, at jeg kunne genkende mig selv i nogen situationer.
Nu er anoreksi og OCD overhoved ikke det samme.
Men hun havde netop det der med, man vil gerne stoppe, og man vil have det bedre.
Men så kommer angsten.
Der er ens fornuftige jeg, og så er der angsten.
Jeg vidste ikke, at dem der lider af spiseforstyrrelse også har det sådan.
Men det fandt jeg ud af, pga. det netop er hendes rigtige dagbog, hun har brugt, så man får virkelig et indblik i de følelser, hun havde, da hun skrev i sin dagbog. 

Jeg giver denne bog 5 stjerner.
Denne bog kan klart anbefales. 

Kram Heidi(:

Ingen kommentarer:

Send en kommentar