lørdag den 24. august 2013

Smerterne


Smerterne er vendt tilbage.
Smerterne i maven. Kvalmen er også vendt tilbage.

Jeg havde ellers haft en uge uden smerter, men pludselig kom de tilbage.
Jeg begyndte at mærke stikkende i højre side, som bare kort var der.
Det skete et par gange på en dag. Der vidste jeg, at jeg ville begynde at få ondt igen.
Siden igår har jeg haft konstante smerter i maven.
En konstant trykkende smerte i maven, og så i højre side kommer der nogen stik engang imellem.

Nogen dage er smerterne der konstant, og nogen dage er det de stik, der kommer nogen gange om dagen. Men de stik er også slemme. De gør mere ondt end den trykkende fornemmelse i maven.

Noget af det værste er kvalmen. Kvalmen er der ofte om aftnen og natten.
Men nogen gange fortsætter kvalmen om dagen også. Så kommer den, så går den osv.
Jeg har flere gange fået spurgt på bloggen, om jeg er gravid.
Og det er jeg ikke. Det håber jeg da ikke. Fordi så er der noget galt med alle de graviditet test, lægernes scanner og min menstrution.

Jeg kaster ikke op. Jeg har "bare" kvalme. Jeg hader at have kvalme, fordi så orker jeg ingen ting.
Jeg har den følelse, man har, når man er ved at blive syg. Den følelse dukker op engang imellem.

På onsdag skal jeg på hospitalet. Jeg glæder mig. Jeg ved godt, jeg sikkert ikke får at vide på onsdag, hvad der er galt. Men jeg håber, de kan sende mig videre til nogen undersøgelser.
Rigtig skal jeg tale med dem om, hvorfor der er fedtdepoter om min lever, men jeg tror ikke det er det, der er skyld i mine smerter. Men da det er på mave og tarm sygdomme afdelingen, så kan de måske sende mig videre.

Der kan forekomme timers ventetid, stod der i mit brev. Så jeg tager en bog med. Jeg håber, jeg kommer ind til tiden, men det er bedre at have en bog med end at skulle sidde der og kukelure i timevis.

Jeg er så træt af at have smerter. Panodiler, de virker ikke. Der kunne jeg lige så godt tage en kalkpille, da det ingen forskel vil gøre på mine smerter.

Jeg havde brug for at komme ud med mine tanker, da jeg er så træt af at have det skidt:/

Kram Heidi(:

Ingen kommentarer:

Send en kommentar