onsdag den 14. august 2013

Det at have dårlig selvtillid


Da jeg var omkring de 14 år begyndte jeg at have dårlig selvtillid og selværd.
Det var specielt ang. kærester, jeg var usikker på mig selv.
Var jeg nu pæn nok? Var jeg tynd nok? Var jeg god nok, som jeg var?
Det kom nok, fordi jeg begyndte at gå mere op i fyre og sådan.

Jeg synes, selv jeg var køn, men jeg lignede ikke en snob, synes jeg, og jeg ville gerne ligne en snob, fordi det var dem alle de lækre fyre gerne ville have.



Jeg synes ikke, jeg var tynd nok. Og den dag i dag tænker jeg, at jeg så rigtig godt ud dengang og var tynd, men det syntes jeg ikke den gang.
I en kort periode på ca. 1 uge, var jeg meget fokuserede på mad.
Hvad der fedede og ikke fedede. Jeg havde selv dårlig samvittighed over at spise et halsbolsje pga. det antal kalorier, der var i.
Jeg fik en snak med min mor, og derefter begyndte jeg at spise nogenlunde normalt igen.
Men mælk og bananer spiste jeg ikke i nogen år uden at have dårlig samvittighed.
Så de 2 ting undgik jeg.



Jeg var også meget jaloux, når jeg havde en kæreste. Om han nu var utro, igen om jeg var god nok i forhold til andre piger. Min første kæreste jeg havde, han var mig utro, så jeg ved ikke, om det var derfra, jeg altid har været bange for, at en fyr ville være mig utro.

Jeg er glad for, jeg er over de teenageår, fordi de var rigtig hårde for mig, fordi jeg havde så dårlig selvtillid.

Idag har jeg stadig dårlig selvtillid. Men det var ikke som den gang.
Idag synes jeg nogen gange, at jeg er pæn. Men det er ikke altid, jeg synes det.
Jeg synes selv, jeg er et godt menneske, og at det er en god ting, at jeg elsker dyr så meget.
Jeg kan stadig godt blive jaloux, fordi jeg ikke føler, jeg er den pæneste.
Men jeg har mere ro i mig selv, og jeg tænker ikke hver dag på, om jeg er pæn nok, om jeg er god nok osv.

Idag kan jeg slet ikke forstå, at jeg havde så dårlig selvtillid den gang, fordi jeg kan slet ikke se nogen grund til det, men man kan jo altid sidde og være bagklog(:

Det var et meget personligt indlæg, men jeg ville gerne dele det med jer.
Mange unge piger har dårlig selvtillid med, de føler, de ikke er gode nok og tynde nok, fordi de ofte afspejler sig med modeller i blade. Det gjorde jeg ikke den gang, jeg var ung, det var mere med alle andre piger, jeg afspejlede mig med.

De billeder jeg har vist i indlægget er lige før, jeg begyndte at få dårlig selvtillid.

Kram Heidi(:

1 kommentar:

  1. Mange tak(:
    Nej, jeg forstår det heller ikke idag, at jeg havde det den gang.

    Hold da op, det var ikke meget, du vejede, da du var 20 år. Men er godt at høre, du har fået et mere realistisk syn på mad(:

    SvarSlet