søndag den 24. juni 2012

En oplevelse der har sat sig

Det at jeg har været i dyrehaven idag, har virkelig sat et spor i mig.
For mig var det en fantastisk oplevelse at være så tæt på nogle dyr, man som regel ikke kommer tæt på.
Det var så vidunderligt.
Og da jeg fodrede dem, havde jeg denne følelse, at jeg hørte til blandt dyrene.
Altså hvis I forstår? Ikke sådan ude i blandt dem.
Men at jeg kan sammen med dyr. At jeg elsker dyr.



Jeg var ikke bange for at fodre dem. Jeg tænkte da over, om de ville bide mig, men jeg var ikke bange for det. Jeg prøvede mig frem.
Nogle af de store bambier kunne godt finde på at mase sig frem og tage maden foran de små, og der var jeg ikke bange for lige at give de små noget at spise. Var ikke bange for, om de ville nappe ud efter mig, eller noget.

Når jeg ville røre ved dem, tog jeg stille hånd frem og lod dem snuse til mig.
Og sådan er jeg bare med dyr. Jeg er så forsigtig. Jeg lader dem komme til mig, fordi man ved aldrig, hvordan et dyr reagere på, at man rører ved dem.

Når jeg stod og kiggede ind i de smukke øjne, de dyr havde. Årh...

Og de geder. Elsker geder.
De vil så gerne snakke med en.
Der følte jeg mig også så godt tilpas.

Nogle gange føler jeg mig bare underlig ang. denne kærlighed til dyr.
Fordi nogle gange forstår folk det ikke. Så synes de, at det er underligt, at man kan have det sådan her.
Jeg kan jo ikke gøre for, jeg har denne kærlighed til dem, men jeg elsker, at jeg elsker dyr.
Men jeg er ved at vænne mig til at være lidt "anderledes" pga min kærlighed til dyr.

Det har været en fantastisk dag.
På onsdag skal vi i Århus dyrehave, hvor vi skal have gulerødder med til at fodre dem(:

Kram Heidi(:

2 kommentarer:

  1. hihi... jeg synes det er sjovt, at du konsekvent kalder dem for bambier :D

    SvarSlet
  2. Hehe, jeg kan ikke huske navnene på dem.
    Der var 2 racer, og kunne ikke se forskel på dem.
    Og så ligner de bambier(:

    SvarSlet