tirsdag den 28. maj 2013

Hvad din hund kan tåle


Forleden lavede jeg et indlæg med, hvad ens hund ikke kan tåle af fødevare.
Det indlæg kan I se Her

Men der er også nogle af vores fødevare, som hunde godt kan tåle.

Igen har jeg fundet oplysninger på nettet og skrevet det med mine egne ord.
Længere ned i indlægget får I et link til hjemmesiden. Jeg har undersøgt det på flere hjemmesider for at undersøge, om det er de samme ting, der bliver sagt om det. Og så til sidst har jeg fundet en hjemmeside, hvor jeg har valgt at linke til den(:


Hvad din hund kan tåle:

  • Kogt magert kød kan din hund godt tåle. Men der må ikke være ben i, da det kan splintre. Hunde skal helst ikke have fedtholdige typer kød som kyllingeskind, fedt fra steaks eller flæskesteg. Det kan nemlig gøre, at ens hund får maveproblemer.


  • Gulerodstave, grønne bønner og agurkskiver er god kost for ens hund.

  • Skiver af æbler, pærer og vandmelon kan din hund også tåle. Men man skal lige fjerne kernerne fra vandmelonen.


  • Din hund må også gerne få bagt kartoffel. Men man skal være sikker på, at den er bagt helt igennem.


  • Brød må din hund også gerne få. Men man skal sikre sig, at der ikke er rosiner i brødet, da hunde ikke kan tåle rosiner.


  • Kogt pasta og hvide ris kan din hund også tåle. Nogen dyrelæger anbefaler hvide ris med kogt kylling som skånekost, hvis ens hund har dårlig mave.

I Denne artikel står der øverst, hvad ens hund ikke kan tåle, og nederst i artiklen står der, hvad ens hund kan tåle.

Fox er vild med æble og pærestykker. Man kan ikke tage en bid af et æble eller pære, uden at han står der. Gulerødder er han også ret vild med.
Så det er godt, at nogen af de ting, han kan tåle, er noget han kan lide(:

Er der nogen af disse ting, som din hund får engang imellem(:?

Kram Heidi(:

Ingen kommentarer:

Send en kommentar