søndag den 5. maj 2013

En rigtig slagsbror


Simba er en utrolig rolig, kærlig og kælen kat.
Og så er han doven.
Men inde bag det nuttede udsende, gemmer der sig en slagsbror.
Simba har før været en del op og "slås" med andre katte.
Derfor blev han opereret i sit øje 2 gange, da han fik øjenbetændelse hele tiden, og øjelåget begyndte at vende indad, fordi han var blevet revet i øjet.
Men han har ellers aldrig kommet til skade udover små rifter, men intet alvorligt.



En dag der hører jeg noget underligt, og jeg tænkte først, om det var Nala, der sagde sådan. Jeg åbnede terasse døren, og der lå Simba, lidt længere hen stod en anden kat.

En anden dag om aftnen hvor det var mørkt, ser vi pludselig en stor kat komme løbende, og vi sagde " Der kommer Simba." Men lige efter kom Simba. Så den kat vi troede, var Simba, var en anden kat han jagtede. Men de kom ikke op at slås.

Jeg er næsten 100 på, det er hankatte, fordi hvis man har hørt 2 hankatte stå overfor hinanden, så er man ikke i tvivl. De kan virkelig lyde som babyer.

Men i nat vågnede jeg ved en frygtelig lyd. Det var Simba, der var op at toppes ( ja ved ikke, om de sloges, men snakkede gjorde de ihvertfald) med en anden kat. Og igen lød det som babyer der græd.
Og det lød voldsomt. Vi prøvede at få ham ind. Men det gad han ikke. Til gengæld ville Nala gerne ind. Så holdte det op. Da han senere kom ind, kom han heldigvis ind i et helt stykke.



Jeg tror jo helt sikkert på, at de hankatte kommer herhen, fordi Nala bor her.
Hun er en meget smuk hunkat, så selvfølgelig er det derfor, de kommer her. ( Det vælger jeg at tro på.)
Ja, jeg håber da ikke, det er hunkatte, fordi så er det en underlig måde, Simba viser hans følelser på(:

Men jeg har så svært ved at forstå, at der gemmer sig en slagsbror bag det nuttede udsende. Ham der er så stille og rolig.
Men sådan er det jo med katte, men stadigvæk underligt at tænke på, synes jeg.

Kram Heidi(:

Ingen kommentarer:

Send en kommentar