tirsdag den 19. maj 2015

Din kat kan gøre dig blind


Jeg læste en artikel med, at der var blevet lavet nogen undersøgelser i udlandet, som viste, at mennesker med katte havde dobbelt så stor chance for at få grøn stær end folk uden katte.
Og at folk med hunde havde 20% mindre chance for at få grøn stær end folk uden hunde.

Katte og hunde bærer et antigen, som kan skabe nogen reaktioner i menneskers immunforsvar.
Og katte har åbenbart et gen, som kan fremkalde grøn stær ved mennesker.

Men nu tager jeg ikke den undersøgelse/artikel så alvorligt.
Selvfølgelig er det alvorligt at få grøn stær, men ligefrem at man får det pga. ens kat.
Arh, der er jeg lidt mistroisk.
Hvis man fik grøn stær, så kan det da sikkert ikke bevises, om det var noget, som man ville have fået i forvejen, eller om det var, fordi man havde kat.

Jeg har nu heller aldrig hørt nogen fortælle, at de har fået grøn stær af at have kat.
Og selvom det så er rigtigt, så går jeg da ikke af med mine babyer.

Den artikel skræmmer nu ikke mig fra vid og sans. Og jeg plejer ellers at være lidt af en hypokonder.
Fordi igen har jeg det sådan lidt, at hvordan skal man kunne få bevist, at hvis man fik det, at det var pga. at man havde kat, og ikke fordi man alligevel ville have fået det?

Det er selvfølgelig godt, at man passer på sig selv og ens helbred, men jeg skaffer mig nu ikke af med mine babyer pga. det.

Hvis mig en artikel eller et bevis på, at folk er blevet blind pga. at de havde kat, så tror jeg måske på det.
Men det ville alligevel ikke få mig til at gå af med mine babyer.
Fordi man går da ikke af med sine børn uanset hvad.

I kan læse artiklen lige Her

Tager I også artiklen med et gran salt eller(:?

Kram Heidi(: 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar