mandag den 17. juni 2013

Lidt omkring piercinger


Da jeg var 15 år, der fik jeg lavet en navlepiercing.
Jeg havde min mor med, og jeg var så nervøs.
Det gjorde kun ondt, da han lige stak "nålen" igennem huden, og der udbrød jeg " Av for satan."
Det røg bare ud af munden på mig.

Jeg havde sådan en standard piercing i til at starte med. Så skiftede jeg den ud til et firben noget. Bagefter fik jeg så en playboy kanin i, hvor der var lyserøde sten på.
Den var jeg rigtig glad for, og jeg har gemt den.

 
Billede er ikke ret godt.
Den sidder i min mindebog, derfor er der tape.


Jeg havde en del betændelse, og jeg rensede den hver dag og flere gange om dagen.
Men til sidst voksede den ud af huden på mig og den hang til sidst kun i noget arvæv.
Så idag har jeg et lille ar, der hvor den sad.

Da jeg var 16 år ( der var min navlepiercing røget ud.)
der fik jeg en tungepiercing.
Det gjorde ikke ondt at få den lavet, men jeg kunne høre, det "knirkede" da "nålen" blev presset ned i tungen.
I en hel uge efter havde jeg ondt. Min tunge var hævet. Jeg havde svært ved at spise. Når jeg skulle børste tænder, var det ret svært at få tandbørsten ind, da tungen var så meget hævet.

Men den var jeg også glad for. Jeg havde bare standarden. Dem med sølvkugler, da jeg ikke synes, det ser særlig godt ud med farvede kugler.
Et problem var, at kuglerne ofte røg af, selvom jeg strammede dem godt. Ham der lavede den, havde ellers sagt, de ikke kunne ryge af, fordi det havde jeg spurgt ham om.

En nat vågner jeg ved, jeg har noget, der er på vej ned i halsen. Det var den ene kugle, der var røget af. Jeg prøvede at hoste den op og alt muligt, men til sidst måtte jeg bare synke den.
Jeg fik så kuglen og stangen ud af min tunge. Der valgte jeg ikke at få en ny en i.

Jeg har så også haft huller i ørerne, men jeg bruger ikke øreringe længere.

Jeg synes, det kan se flot ud med en piercing, men jeg ville ikke få lavet en. Jeg synes, at det at have en piercing hører til "ungdommen" altså teenage årene. Jeg synes ikke, det ser så voksent ud med en piercing, selvom det er pænt.

Har I haft eller har I en piercing(:?

Kram Heidi(:

7 kommentarer:

  1. Siden jeg var teenager, har jeg haft huller i ørene, og jeg nyder stadig at gå med øreringe. Andre piercinger har jeg aldrig haft, da jeg ikke har turdet få dem lavet af frygt for smerten samt angst for, at der skulle gå betændelse og ar i hullerne.

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg gik også meget med øreringe, da jeg var yngre(: Man kan få så mange flotte og så mange forskellige slags, men nu synes jeg ikke, at øreringe klæder mig mere.

      Slet
  2. Jeg fik lavet en navlepiercing for godt et halvt år siden og har aldrig haft problemer. Udover det har jeg huller i ørene :)

    miaekholm.blogspot.dk

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg er glad for at høre, du ikke har haft problemer med din navlepiercing(:

      Slet
  3. Puh, hvor ubehageligt med din tungepiercing!! :( Det er den slags historier, der har gjort, jeg ikke forstår folk tør få én. Jeg ville også være skidebange for, at tungen skulle hæve op, så jeg følte mig kvalt.

    Jeg elsker piercinger og er SÅ ærgerlig over, jeg ikke kan have dem. Lidt sjovt, når jeg ikke rigtig er til tatoveringer, men jeg ville virkelig elske at have haft piercinger en masse. Få uger før jeg skulle have haft navlepiercing var det, jeg opdagede mit første keloidar - er glad for, jeg nåede at opdage det, før jeg fik piercingen i navlen.

    - Line
    http://line-walking-on-a-thin-line.blogspot.dk/

    SvarSlet
    Svar
    1. Hvor var det godt, du nåede at opdage det, inden du fik en piercing i navlen(:
      Jeg var virkelig så nervøs de to gange, jeg fik mine lavet, men jeg havde slet ikke tænkt på, at min tunge kunne hæve op bagefter. Hvis jeg havde vidst, jeg ville få så ondt dagene efter, så havde jeg nok ikke fået den lavet.

      Slet
  4. Har haft mange. Jeg har "altid" haft huller i ørene, men så fik jeg også næsepiercing på et tidspunkt, der gik dog betændelse i, så måtte tage den ud, og nu har jeg et meget stort arvævsbule inde i næsen, som skal laseropereres væk.
    Jeg har også navlepiercing og tungepiercing, har aldrig haft nogen problemer med dem, og jeg har haft dem i henholdvis 4 og 2 år.
    Deruvoer så har jeg lavet enormt mange huller i ørene på mig selv, omkring 20 - sp kan ikke rigtig tåle det mere. Er også ked af at jeg har gjort det nu, da man tydeligt kan se det.

    Nicolinegrandjean.blogspot.com

    SvarSlet