lørdag den 20. januar 2018

En 10. klasse


Jeg gik ud af folkeskolen efter 9. klasse. Jeg holdte et års sabbatår, hvor jeg blandt andet arbejdede i H&M. Året efter begyndte jeg at tage min 10. klasse, da jeg gerne ville ind på HF.
En HF kræver, at man har en 10. klasse. Andre uddannelser kræver det også.
Men det er ikke alle, der får den taget lige efter 9. klasse. Jeg var skoletræt, så jeg havde brug for et sabbatår.

Hos Hotel- og Restaurantskolen kan man tage en 10. klasse
De har 3 forskellige slags 10. klasser, som man kan tage.

Der er en, hvor man både bliver styrket i de boglige fag, og at man får mulighed for at arbejde i køkkenet. Den her er god til dem, der gerne vil arbejde indenfor noget med mad. Her har man mulighed for lige at snuse til faget.

Så er der en, hvor man bliver styrket i de boglige fag. Denne er til dem, der gerne vil videre på en gymnasial uddannelse som fx HF.

Så er der en, der giver en, en god overgang fra folkeskolen og til en erhvervsuddannelse med gymnasiale fag.

Jeg synes, at det er nogen rigtig gode valgmuligheder. Der er både til dem, der ikke kun vil sidde på skolebænken, og så er der til dem, der kun vil det boglige.

I kan læse meget mere om det inde på hjemmesiden(:

Kram Heidi(:

Dette indlæg er sponsoreret 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar