fredag den 7. september 2012

At blive forfatter



Jeg har i flere år "drømt" om at blive forfatter.
Jeg elsker jo at skrive, som nogen af jer ved. I kan kigge under fanen "Mine historier."
Så kan I se, hvilke blade og aviser, jeg har været med i af historier.
Jeg kan bedst lide at skrive om ting, der er foregået i virkeligheden.
Om det er min mening om et eller andet, eller om det er en personlig historie, det er lige meget.

Jeg er jo egentlig med i en bog. Den er udgivet i samarbejde med ugebladet Hjemmet.
Der er i alt 12 historier, hvor en af historierne er mine.
Læserne af Hjemmet skulle stemme om hvilke 20 historier, der var de bedste, og så blev der valgt 12 af dem. Og det var så min(:
Og det er virkelig stort for mig, at jeg har en historie med i en bog.

Men jeg ved faktisk ikke, hvad jeg ville skrive om, hvis jeg skulle skrive en bog.
Jeg har flere forslag og ideer. Men så bliver jeg usikker.
Er nok noget, jeg skal gå og tænke over i noget tid, hvad jeg skulle skrive om.

Jeg elsker, når folk læser det, jeg har skrevet. Det betyder nemlig meget for mig.
Engang stoppede min gamle lærer mig og fortalte, han havde set mit læserbrev i en avis om Inges Kattehjem, og det havde han klippet ud og gemt. Min anden lærer havde læst om mig og min søster i ugeavisen. Og mit læserbrev blev delt rundt i min gamle klasse, fordi jeg viste min lærer det.
Elsker det bare(:
Og så det at folk kan lide det, jeg skriver. Jeg elsker at se, det jeg har skrevet på tryk.

Er også derfor, jeg har en blog: Fordi jeg nemlig elsker at skrive(:

Kram Heidi(:

4 kommentarer:

  1. Jeg er jo selv i gang med at skrive en bog, da jeg selv har sammen drøm om at blive forfatter og fordi jeg elsker at skrive. Synes det er den bedste følelse i hele verdenen og synes det fedt, at vi deler samme interesse! :)

    SvarSlet
  2. Ej hvor dejligt, at vi har samme interesse omkring det med at skrive og blive forfatter(:
    Er rart at vide, der er nogen, der har den samme drøm som en(:

    SvarSlet
    Svar
    1. Synes, I begge skal kigge ind på Fyldepennen.dk - rigtig mange ender med at få udgivet bøger, og man lærer SÅ meget. Desuden er det et godt sted at søge betalæsere, når man er færdig med sit materiale og skal have det redigeret, før det sendes ind (hvis udgivelse er planen).

      Selv uden planer for udgivelse, kan man ende med at tjene penge på at skrive. Både min far og jeg har udgivet materiale, fordi et forlag - gennem pennen - har taget kontakt til os og spurgt om lov til at udgive vores tekst(er). Det er også et godt sted at holde sig updateret om kommende novelle/romankonkurrencer. OG Fyldepennen kører også egne konkurrencer, hvor præmien kan være udgivelse eller professionel gennemgang af vinderteksten.

      God vind med det - og kig nu derind! :)

      Slet
  3. Jeg er ikke særlig god til at skrive opdigtede historier, så skriver historier om mig selv, der er sket osv.
    Men jeg tænker stadig over det(:
    Skal altid tænke over det med at oprette noget på nettet i lang tid. Kan være, jeg en dag får mod nok til at oprette en bruger(:

    SvarSlet