tirsdag den 16. juni 2015

Alt det der politik


Jeg går virkelig ikke op i politik.
Men indenfor det sidste år er jeg begyndt at vide lidt mere om politik.
Jeg interesser mig stadig ikke for det, men nu ved jeg bare mere.
Før valget i 2011 der vidste jeg godt, hvem Lars Løkke var.
Men før valget i 2011 der vidste jeg ikke, hvem Helle Thorning-Schmidt var.
Jeg vidste da, at der havde været nogle sager omkring hendes mand, men ellers anede jeg faktisk ikke noget om hende.
Og sådan har jeg det med mange politikere.

Nogle vil så sikkert spørge, om jeg da ikke går op i vores samfund, og jo, det gør jeg da.
Jeg går meget op i vores samfund, men jeg går ikke op i politik.
Jeg ved hvilket parti, det er, at jeg vil stemme på, hvad det går ind for, og så ved jeg lidt om, hvad de andre partier går ind for.
Men jeg aner intet om hvem, der er med i hvilke partier.

Efter jeg har haft samfundsfag, så er jeg blevet lidt klogere på det område samt, at min oldemor fortæller mig om, hvad der sker indenfor politik, men jeg sidder ikke og læser artikler omkring det osv. Hvis jeg har nogle spørgsmål omkring politik, så ringer jeg til min oldemor og får hende til at forklare mig det.

Jeg er træt af, at alt handler om valg. Bare jeg går ind og vil læse nyheder på nettet, så vrimler det med politik. Bare jeg kører ude på landet, så står der en kæmpe banner ude på en mark omkring politik.
Sådan noget er jeg træt af.
Så interessant synes jeg heller ikke, at politik er.

Jeg synes, at jeg ved det om politik, som jeg skal vide.
Og engang imellem bliver jeg da lige opdateret af min oldemor omkring, hvad der sker indenfor politik.

Jeg glæder mig til, at valget er overstået, så jeg slipper for alle de reklamer rundt omkring.
Men sådan er det jo med valgkamp.
Heldigvis er det jo kun for en kort periode.

Det emne jeg mindst ville op i til eksamen i samfundsfag, det var politik, fordi der ved jeg virkelig ikke særlig meget.
Hvis læren og censoren var begyndt at snakke om de forskellige partier og snakke om de forskellige personer, så ville jeg sidde der og smile og nikke til dem, som om jeg vidste, hvad det var, de talte om, men indeni ville jeg bare sidde og være et stort spørgsmålstegn og tænke "Hvad fanden er det, de taler om? Er det noget, som jeg har haft lært i samfundsfag?"

Så det var godt, at jeg ikke trak politik. Fordi så havde jeg "sagt lige ud af posen" været på skideren.

Går I meget op i politik(:?

Kram Heidi(:

1 kommentar:

  1. Jeg kan ikke rigtig lide politik. Synes det virker som en børnehave og så er meget af det forvirrende. Og politik er da bare det emne som lettest får folk op i det røde felt.

    SvarSlet