onsdag den 3. august 2016

I aften skal vi til Banko


I denne uge er der noget, der hedder Røverfest her i Vissenbjerg. Det er, hvor der kommer noget forskelligt musik i hallen, der er kræmmermarked, damefrokost og banko.
I aften er der banko i hallen. Det skal jeg og Casper med til.
Da min mor boede i Mariager, der gik vi til banko med hende, når vi kom der op. Hvis der var banko, mens vi var der.
Plus at Mariager havde noget en gang om året, hvor der også var sådan et stort bankospil med endnu flere præmier. Det har vi også været til.

Jeg og Casper har endda også "udstyr" såsom måtter til at lægge på bordet, så pladerne ikke glider, de der mærkelig pinde, der sætter en prik, sådan en magnetstang man lige kan køre henover brikkerne med, som så fjerner brikkerne og så selvfølgelige brikker.
Tingene ligger på loftet, så når Casper kommer hjem fra arbejde, så skal vi lige have fundet den kasse.



Jeg har været i tvivl, om vi overhoved skulle tage af sted, fordi jeg vil gerne, men så begyndte min angst med, at jeg jo ikke ved, hvor mange der kommer osv.
Men vi tager af sted, fordi jeg vil gerne. Jeg glæder mig til, at vi skal af sted.
Jeg elsker at spille banko. Og jeg kommer helt sikkert til at fortryde, hvis vi ikke tager af sted.
Jeg har sagt til Casper, at hvis jeg pludselig siger, at jeg heller synes, at vi skal blive hjemme, så skal han sige, at vi tager af sted, fordi så er det min angst, der taler.

Men jeg er begyndt at glæde mig til, at vi skal af sted.
Så jeg må prøve at smide angsten væk og fokuserer på, at det bliver sjovt.

Kan I lide at spille banko(:?

Kram Heidi(: 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar