fredag den 15. juni 2012

Hvad der skete ved lægen

Jeg var ved lægen idag, hvor jeg fik den henvisning til en psykiater.
Min læge havde haft ringet til den første psykolog, som jeg gik ved, for at høre lidt om hvordan det var gået osv. Ja, hun kunne faktisk ikke huske noget. Så det var ikke meget, hun kunne fortælle ham.
Så min opfatning af, hun ikke rigtig lyttede efter nogle gange, passer nok.

Jeg har længe haft ved det ene øje, når jeg fx står i sollys, ligger i sengen, kan jeg se nogle sorte "streger" i luften. Og det er kun ved det ene øje, og er ikke kontaktlinsen.
Lægen kalder det "Dansene myrer." Er vist det oversatte ord fra fransk eller latin.
Og det var meget normalt. Er mange, der har det.
Det er noget med væsken i ens øje.
Jeg, der er lidt hypokonder, havde selvfølgelig været bange for, jeg måske havde kræft i hjernen, så det var dejligt at få at vide, det var normalt at have de "Dansene myrer."

Så har jeg haft taget de almindelige næsesprayer i LANG tid, og man må kun tage dem 8-10 dage.
Og jeg har overskredet den grænse, men jeg føler mig forkølet hele tiden.
Han siger, ens slimhinder kan blive ødelagt af den næsespray, hvis man tager den i så lang tid, og det er så kronisk, hvis de først bliver ødelagt.
Så har fået en anden næsespray, som er imod forkølelse og allergi, og nej ikke de næsesprayer, man kan købe på apoteket uden recept. Denne her er med recept, og den er ret stor.
Jeg må tage den så mange dage i træk, jeg vil. Om det så er resten af mit liv, sagde han.

Så var dejligt lige at få talt med ham om det hele.
Har nu ringet til psykiateren, så nu bliver jeg skrevet på ventelisten(:

Min give away slutter om lidt(:

Kram Heidi(:

Ingen kommentarer:

Send en kommentar