fredag den 8. juni 2012

En underlig måde at jagte mus på

Nala har flere gange vendt hjem, hvor hun var MEGet beskidt.
Her forleden så vi, hun legede med en levende mus ude foran vores dør.
Og så giver hun slip på den, jagter den i noget busk noget, og fanger den igen, slipper den.
Så løber musen ind under en bil og gemmer sig oppe over dækket.
Nala står så der på 2 ben op og kigger op over dækket for at fange musen.
Men gør hun så ikke.
Senere har hun fået fat på den igen.
Hun leger med den, og så løber den derop i dækket igen, og Nala stod der under bilen i over 10 min.


De poter plejer at være HELT hvide.


Hun fangede den vist til sidst.
Men da hun kom hjem, ja jeg har ikke set noget lignende.
Der var hun ikke hvid på poterne mere.
Vi havde flere gange undret os over, hvordan hun kunne blive så beskidt.
Det har vi så fundet ud af nu.
Hun står der oppe og roder rundt ved dækkene for at fange mus.



Beskidt er hun.

Men hold op, hvor hun kan løbe hurtig. Hun er virkelig en hurtig kat. Også når vi går tur med Fox, plejer hun at gå efter. Specielt om aftnen inden vi skal i seng, skal hun med ud på den sidste luftetur.
Når hun nogle gange løber hen over græsplanen, kan man se hvor elegant og hurtig, hun løber.

De sidste par dage har hun fanger mus hver dag.
Forleden ville jeg lukke Nala ind, fordi jeg hørte henne. Jeg kigger ud gennem gardinerne.
Og jeg fik et chok. Der sad Nala og på fliserne lå en kæmpe død mus.
Fik virkelig et chok. Havde ikke lige regnet med at, der lå sådan en stor mus der.

Kram Heidi(:

Ingen kommentarer:

Send en kommentar