tirsdag den 12. juni 2012

En tæge

Igår var jeg ude og køre natkørsel, og det gik rigtig godt(:
Da jeg kom hjem, var jeg bare vildt glad, indtil jeg opdager, jeg havde en tæge siddende på mig.

Det er noget, jeg har frygtet siden vi fik dyr. Så jeg begyndte at stortude.
Og jeg kunne ikke mærke den, og det overraskede mig, men det var tanken om, den sad der og sugede blod. Det gjorde, jeg fik det psykisk dårligt.

Vi kørte direkte til vagtlægen, men man skulle have ringet og fået en tid, men så ringede jeg dernede fra.
Fik at vide, jeg gerne måtte fjerne den selv. Jeg skulle holde øje med såret til 2-3 uger.
Og så blev forbindelsen afbrudt, så ringede jeg igen.
Nu var det en anden, men han sagde, det ville være et lille sår og en lille rød prik.
Der kunne gå infektion i og blive en byld, ligesom når man har fået en splint i fingeren.
Men når den var så lille, ville den ikke have smittet mig med nogle farlige sygdomme.

Vi tog hjem. Casper fjernede den, og det var hurtig overståes. Men den var vist død.
Og det forstår jeg ikke, fordi er over 2 uger siden, dyrene har fået frontliner, så ja aner det ikke.

Men idag kan jeg godt se, det ikke var så slemt, men det var mere tanken om, den sad på mig, der gjorde, jeg fik det skidt.

Kram Heidi:)

5 kommentarer:

  1. Yak.. Kan virkelig godt forstå du fik det dårligt. Tæger er vildt ulækre!
    :)

    SvarSlet
  2. Man kan godt få tæger om man har dyr eller ej :).

    SvarSlet
  3. Puha, kan godt forstå dig!
    Det må være vemmeligt!

    SvarSlet
  4. Mønneberg: Ja, det ved jeg godt, man kan.
    Men mine dyr har ofte tæger, så det er åbenlyst at jeg eller min kæreste ville få det på et eller andet tidspunkt.

    Mette: Ja, det var det også. Synes, det var så ulækkert.

    SvarSlet